Najważniejsza i najlepsza polska książka z pedagogiki już w Impulsie

Najważniejsza i najlepsza polska książka z pedagogiki już w Impulsie
Najważniejsza i najlepsza polska książka z pedagogiki już w Impulsie!

„Przełom dwoistości w pedagogice polskiej ” prof. Lecha Witkowskiego to jedno z najważniejszych wydarzeń na rynku książki akademickiej w 2013 r.

Chociaż OW Impuls to wydawnictwo o profilu akademickim, to staramy się, aby wszystkie publikacje były atrakcyjne nie tylko dla środowiska naukowego, ale także dla osób na co dzień z nim niezwiązanych. Wiele naszych książek porusza istotne, nie zawsze dostrzegane problemy współczesnego świata i dzięki temu stanowi przyczynek do licznych dyskusji i polemik na wielu płaszczyznach humanistyki i nauk społecznych.
Jedną z nich jest nasza wielka premiera. Już dzisiaj oddajemy do Państwa rąk wyjątkową i niesamowitą pod wieloma względami  publikację autorstwa prof. Lecha Witkowskiego: Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria i krytyka.

Zapraszamy do zapoznania się z oceną wybitnego działa  autorytetów polskiej pedagogiki:

Z opinii wydawniczej prof. zw. dr. hab. Zbigniewa Kwiecińskiego:
[…] to najważniejsza i najlepsza polska książka z pedagogiki ogólnej od czasu ukazania się ostatnich monografii późnego K. Sośnickiego ponad czterdzieści lat temu. […]
Teraz pedagogika polska otrzymuje niezwykły prezent w postaci głębokiego i szerokiego zarazem współczesnego odczytania dzieła aż siedmiu mistrzów pedagogiki polskiej, których najważniejsze prace powstały w okresie międzywojnia, a uczyniono wiele starań o to, by pozostali zapomniani i byli traktowani zdawkowo jako postacie muzealne i książki tylko archiwalne. Tymczasem wykonali oni ogromną pracę analityczną i twórczą. Autor wykazuje, że pragnęli oni, aby wymarzona i wyczekiwana polska państwowość miała najlepszą w świecie oświatę, aby wychowanie i kształcenie w Polsce miało najlepszą w świecie podbudowę naukową, studiowali dogłębnie najnowsze dzieła światowe, sięgali do najlepszych tradycji, poszukiwali twórczo istoty wychowania sprzyjającego pełni rozwoju każdej jednostki. Doprowadzili pedagogikę polską na szczyty i na próg jej własnej teoretyczności. […]

Z opinii wydawniczej prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego:

Rozprawy tego typu powstają latami, wykluwając się z podejmowanych w różnym okresie wątków, które nigdy nie mogły znaleźć pełnego ukojenia dla myślicielskiej duszy, gdyż zawsze rodziły poczucie jakiegoś niedomknięcia, niedopełnienia, mimo że ich powstawanie tworzyło nowe, być może nawet przedwczesne otwarcie dla innych badaczy tych samych problemów. […] Takie książki czyta się z tym większą uwagą i uznaniem dla autora, że stanowią one swoistego rodzaju pedagogiczne credo. Witkowski już w pierwszym akapicie wstępu uprzedza nas o konieczności liczenia się ze studiowaniem czterech, a nie jednej monografii problemowej. Nareszcie pojawia się odważna rozprawa z dziedzictwem socjalizmu i jego pozostałością, zarówno w jego nieustannej a bezkrytycznej afirmacji, jak i totalnej negacji, by – jak słusznie pisze Witkowski – wiedzieć, co można jeszcze przenieść na serio w XXI wiek.

[…] Książka L. Witkowskiego ma – jak każda z poprzednich – ogromne walory warsztatowe, metodologiczne. […] jest niezaprzeczalnie nowatorska, nieporównywalna z innymi analizami dzieł klasyków pedagogiki częściowo już nieobecnej czy odchodzącej w „smugę cienia”. […] Nie ulega dla mnie wątpliwości, że jest to dzieło naukowe o wyjątkowych, niepowtarzalnych walorach, którym Lech Witkowski wpisuje się już w historię polskiej pedagogiki humanistycznej jako genialny twórca i afirmator kategorii dwoistości w różnych wymiarach jednostkowego, społecznego i instytucjonalnego przebiegu procesu wychowania i kształcenia. Jeśli można mówić o wielkich ideach polskiej pedagogiki w porównaniu z tymi, jakie zostały wykreowane przez liderów polskiej psychologii, to idea dwoistości wpisuje się właśnie w taką w naukach o wychowaniu. W jednym z wywiadów znany aktor Jan Nowicki powiedział: Najpiękniejszą rzeczą na świecie jest wyobraźnia. Przy lekturze człowiek wrażliwy staje się twórcą. Gdzieś odlatuje autor, czytelnik jest autorem, bo wyobraża sobie to, co mu się podoba. Tak jest też z książkami Lecha Witkowskiego, którego wyobraźnia, ogromna erudycja, humanistyczna wrażliwość pozwalają na odlot, z którego rodzi się zupełnie nowy obraz świata pedagogicznej myśli. […]

Zapraszamy na stronę  wydawnictwa, na której prezentujemy obszerne opisy premierowej publikacji prof. echa Witkowskiego:
http://www.impulsoficyna.com.pl/zapowiedzi/przelom-dwoistosci-w-pedagogice-polskiej,1402.html
http://issuu.com/impuls53b/docs/historia__teoria_i_krytyka
  

Kategorie: Edukacja

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.