Promocja serii MEDIA w Wydawnictwa UJ
W tym tygodniu zapraszamy do skorzystania z oferty specjalnej Wydawnictwa UJ – wszystkie pozycje z serii MEDIA można zakupić ze specjalnym rabatem w księgarni internetowej naszego Wydawnictwa: www.wuj.pl.
Szczególnie polecamy najnowszą pozycję w serii:
Maxwell McCombs
USTANAWIANIE AGENDY
Media masowe i opinia publiczna
USTANAWIANIE AGENDY
Media masowe i opinia publiczna
Unikatowa na polskim rynku wydawniczym książka prezentująca szerokie zastosowanie teorii agenda-setting – długoterminowego wpływu mediów na opinię publiczną.
Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej.
Maxwell McCombs, wybitna postać w historii nauki o komunikowaniu jest współtwórcą jednej z najważniejszych teorii wpływu długoterminowego mediów agenda – settig. Studia ukończył i obronił pracę magisterską w 1961 r., na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. W 1966 r. rozpoczął karierę naukową. Przez kilka lat był związany z Uniwersytetem Północnej Karoliny. Okres ten należy uznać za przełomowy i niezwykle ważny. Jego ścisła współpraca z Donaldem Shawem zaowocowała zaprezentowaniem w 1972 r. hipotezy agenda – setting. W 1985 r. został zatrudniony na Uniwersytetem Teksańskim w Austin, na którym pracuje do chwili obecnej.
McCombs był prezydentem World Assocation for Public Opinion Research (WAPOR) i International Communication Association (ICA). Jest autorem setek monografii i artykułów naukowych, z których wiele zostało przetłumaczonych na język niemiecki, hiszpański, japoński, koreański, grecki, etc.
Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej.
Maxwell McCombs, wybitna postać w historii nauki o komunikowaniu jest współtwórcą jednej z najważniejszych teorii wpływu długoterminowego mediów agenda – settig. Studia ukończył i obronił pracę magisterską w 1961 r., na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. W 1966 r. rozpoczął karierę naukową. Przez kilka lat był związany z Uniwersytetem Północnej Karoliny. Okres ten należy uznać za przełomowy i niezwykle ważny. Jego ścisła współpraca z Donaldem Shawem zaowocowała zaprezentowaniem w 1972 r. hipotezy agenda – setting. W 1985 r. został zatrudniony na Uniwersytetem Teksańskim w Austin, na którym pracuje do chwili obecnej.
McCombs był prezydentem World Assocation for Public Opinion Research (WAPOR) i International Communication Association (ICA). Jest autorem setek monografii i artykułów naukowych, z których wiele zostało przetłumaczonych na język niemiecki, hiszpański, japoński, koreański, grecki, etc.
Prof. Maxwell McCombs za swoje publikacje oraz wkład w rozwój nauki o komunikowaniu został uhonorowany licznymi nagrodami krajowymi i zagranicznymi, między innymi prestiżową nagrodą International Communication Association.
Więcej na stronie www.wuj.pl
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Książka naukowa i akademicka
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.