Premiera: 28 styczeń 2009
„Chińska cena” to zjawisko wyraźnie widoczne na rynkach całego świata. Po krajach takich jak Japonia, Korea Południowa, Tajwan czy Hongkong, Chiny stały się miejscem, do którego największe światowe koncerty przenoszą coraz znaczniejszy procent produkcji przemysłowej. Chińska cena dotknęła już wszystkich i wszędzie.
W niniejszej książce po raz pierwszy zjawisko to umieszczono w tak szerokim kontekście historycznym samych Chin oraz tendencji w powojennej światowej gospodarce.
Zjawisko „pięciogwiazdkowych fabryk”, epidemia chorób zawodowych, głód energetyczny kraju, mozolny awans społeczny „drugiego pokolenia” – autorka doskonale zdaje sobie sprawę, jaką cenę płaciły i płacą Chiny za przyspieszony skok gospodarczy. Wszystkie swoje obserwacje podpiera lekturą fachowych opracowań, obficie przytaczanymi danymi statystycznymi oraz wypowiedziami naukowców i praktyków biznesu, a całość przeplata reportażami dotyczącymi losów konkretnych osób, których dotykają skutki omawianych trendów czy decyzji. Dzięki temu Chińska cena nie jest jedynie suchą analizą, ale opowieścią o ludziach, żyjących w przysłowiowych chińskich „ciekawych czasach”.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.