Carta Blanca w 2007 roku

Carta Blanca w 2007 roku
Carta Blanca powstała w 2000 r., początkowo świadcząc usługi dla innych wydawnictw, a w 2004 r. rozpoczynając własną działalność wydawniczą. W październiku 2006 r. pakiet kontrolny spółki nabyło Wydawnictwo Szkolne PWN – Carta Blanca stała się tym samym pierwszym wydawnictwem turystycznym w Grupie PWN. Prezesem zarządu spółki jest Jacek Sztolcman, a dyrektorem finansowym – z ramienia WSZ PWN – Marcin Szymański. Dzięki zmianom związanym z wejściem do Grupy PWN udało się znacznie rozbudować ofertę, poszerzyć kanały dystrybucyjne i rozpocząć umacnianie pozycji na rynku wydawniczym. Obecnie wydawnictwo specjalizuje się w opracowywaniu atlasów, przewodników i albumów, a także map turystycznych i edukacyjnych, zarówno w formie własnej działalności wydawniczej, jak i usług świadczonych innym wydawcom i firmom. We wrześniu 2007 r. Carta Blanca nabyła prawa do pełnej oferty, nazwy, znaku graficznego i domeny internetowej wydawnictwa kartograficznego Kompas. Oficyna zatrudnia 17 osób.
 
Zdecydowanie najlepszy tytuł w 2007 r. to „Polska. Nawigator turystyczny”, który od dwóch lat sprzedaje się bardzo dobrze i zwiększa swoją obecność na rynku. Bardzo dobrą sprzedaż odnotowano dla serii praktycznych przewodników tematycznych po Polsce („Fortyfikacje” i „Koleje”) oraz publikacji „Polska jest OK! Czyli dokąd pojechać z dzieckiem”. Od 2006 r. dużym zainteresowaniem cieszy się album „Fortyfikacje”. Dobrze sprzedają się również jesienne nowości z serii Nowy Wymiar: „Polska ginąca”, „Koleje”, „Fortyfikacje”. 
 
 
 
W 2007 roku Carta Blanca osiągnęła przychód ze sprzedaży książek wynoszący ponad 4 mln zł. Łącznie sprzedano ponad 110 000 egzemplarzy książek.
 
„To był rok gwałtownego rozwoju wydawnictwa – po dołączeniu do Grupy PWN oferta została znacznie rozbudowana, poszerzyły się kanały dystrybucyjne, dlatego trudno porównywać ten wynik z poprzednimi latami. Możemy jednak powiedzieć, że pod względem sprzedaży egzemplarzowej naszych książek wzrost jest ogromny i jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni.” – mówi Michał Kucharski (dyrektor wydawniczy Carta Blanca)
 
W 2007 r. Oficyna wydała 30 tytułów, w tym 21 nowości. Przejęła także ofertę wydawnictwa Kompas (atlasy i mapy samochodowe Polski), który stał się marką Carta Blanca.  
 
Plan na 2008 r. uwzględnia 55 tytułów, w tym 42 nowości.  
 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.