65 tys. sprzedanych egz. Opis promocji książki Władysława Szpilmana "Pianista"

65 tys. sprzedanych egz. Opis promocji książki Władysława Szpilmana "Pianista"

Reklamy prasowe "Polityka", "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", emisja spotu reklamowego w 2 Programie Telewizji Polskiej, kampania banerowa w portalu Onet.pl

Materiały promocyjne: Plakat, stand do postawienia w księgarni, próbka książki

Podjęte działania Podczas Krajowych Targów Książki w Warszawie (wrzesień) dziennikarze i dystrybutorzy otrzymali bezpłatne próbki książki. Było to przygotowanie do planowanej na październik premiery książki. Promocja bazowała na działaniach PR. Na reklamy o dużej powierzchni nie było pieniędzy. Niewielkie reklamy zostały wykupione w "Gazecie Wyborczej" i "Rzeczypospolitej". Reklama w "Polityce" – 2 emisje, oraz emisja spotów w 2 Programie Telewizji Polskiej pozyskane zostały w ramach patronatu medialnego (barter). 
Bardzo szczęśliwa okazała się współpraca z Polskim Radiem, którego jednym z założycieli był Szpilman. Promocja książki połączona została z promocją albumu płyt Szpilmana (wydanego w tej samej, co książka szacie graficznej projektu Olgierda Chmielewskiego). 
Z okazji promocji Polskie Radio zorganizowało w studiu im. Lutosławskiego koncert z udziałem m. innymi: Wojciecha Karolaka, Katarzyny Skrzyneckiej, Ewy Bem, Zbigniewa Wodeckiego, Janusza Józefowicza. Na koncert udało się zaprosić Romana Polańskiego. Jednym z punktów programu koncertu była rozmowa Niny Terentiew z Romanem Polańskim na temat książki "Pianista".

Efekt promocji Promocyjny koncert "Pianisty" emitowany był na żywo w Pierwszym Programie Polskiego Radia i ,po montażu, w 2 Programie Telewizji Polskiej. Książka zrecenzowana została we wszystkich dziennikach ogólnopolskich i w najważniejszych tygodnikach ("Polityka", "Wprost"). Od momentu promocji (czyli od 26 października 2000) książka znajduje się stale w pierwszej dziesiątce bestsellerów wydawniczych. Do dziś sprzedano 65 000 egzemplarzy.

Inna książka o podobnej tematyce pt. "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Romy Ligockiej sprzedana została do tej pory w nakładzie 14 tys. egz. (cały nakład 20 tys.).

Czytaj pełne Listy bestsellerów  

(more…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Remember Me  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Inne

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.