Oficyna specjalizuje się w wydawaniu książek naukowych i popularnonaukowych (blisko 90 proc. oferty) przede wszystkim z zakresu: historii, ekonomii, pedagogiki, politologii, stosunków międzynarodowych oraz problemów bezpieczeństwa.
Najważniejsze wydarzenie 2006 roku to zakup nowych, cyfrowych maszyn do Zakładu Poligraficznego nr 2, oraz wiążący się z tym wzrost jakości i szybkości wydawania książek.
Drugim ważnym elementem było stworzenie pod koniec 2006 roku w Pekinie chińskiej filii Wydawnictwa działającego pod nazwą Adam Marszałek Beijing Publishing Consulting Co.Ltd. Do pracy w Pekinie oddelegowanych zostało dwóch polskich pracowników.
Oficyna zapoczątkowała również wymianę międzynarodową, jej efektem będzie publikacja nowej serii wydawniczej pt. „Biblioteka Azji i Pacyfiku”.
- E. Wejner „Wojsko i politycy bez retuszu”
- B. Miśkiewicz (red.) „Praca doktorska na kierunkach historycznych”
- S. Koziej „Między piekłem a rajem”
- G. Ciechanowski, J. Sielski (red.) „Konflikty współczesnego świata”
- K. Kowalczyk, W. Wróblewski (red.) „Oblicza współczesnego terroryzmu”
- K. Kowalczyk, W. Wróblewski (red.) „Terroryzm – globalne wyzwanie”
- J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki (red.) „Edukacja medialna”
- S. Kawuka, J. Brągiel, A.W. Janke „Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki”
- I. Bieniecki „Flotylla rzeczna Polskiej Marynarki Wojennej w Pińsku w latach 1925–1935”
- R. Zięba (red.) „Wstęp do teorii polityki zagranicznej państwa”
- J. Zając „Polityka zagraniczna USA po zimnej wojnie”
- S. Kawula (red.) „Pedagogika społeczna Dokonania-aktualność-perspektywy”
- J. Gajda „Antropologia kulturowa. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze – część 1”
- Juszczyk Stanisław, Polewczyk Irena (red.) „Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji”
- Liedl K., Marszałek-Kawa J., Dudarski Sz. (red.) „Polityczne metody zwalczania terroryzmu”
- A. Rossa „Obrona powietrzna Polski w latach 1021-1939”
W 2006 roku Wydawnictwo Adam Marszałek zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 8,4 mln zł, co daje 0,2% spadek w stosunku do roku 2005. Sprzedaż książek w księgarni internetowej oficyny www.marszalek.com.pl generuje ok. 17% obrotów.
- wydanie ok. 370 tytułów, w tym 320 nowości
- rozbudowę swojego przedstawicielstwa w Pekinie oraz wydanie kilku publikacji poruszających problematykę azjatycką
- unowocześnienie poligraficznej części firmy, poprawę jakości wydawanych książek oraz działania na rzecz zwiększenia sprzedaży i dystrybucji
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.