Startuje konkurs “Pulsu Biznesu” na Biznesową Książkę Roku

Startuje konkurs “Pulsu Biznesu” na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów, zarówno akademickich, jak też popularnonaukowych czy poradnikowych, które ukazały się na polskim rynku w 2024 r. 

Książki to idealny osobisty trener rozwoju dla przedsiębiorców i menedżerów — uczą, inspirują, pomagają rozwiązywać zarządcze łamigłówki i dają chwilę wytchnienia. Lektura pomaga odzyskać spokój, klarowność myślenia, rozwija empatię i wyobraźnię. Dzięki niej lepiej rozumiemy coraz bardziej złożony świat. To wszystko przekłada się na skuteczne przywództwo. W naszym konkursie nie chodzi tylko o nagradzanie książek — chcemy stworzyć przestrzeń, w której liderzy będą dzielić się swoimi książkowymi odkryciami i inspiracjami. Promowanie czytania jest ważne z perspektywy nowoczesnego przywództwa i nie możemy tego zaniedbać — mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

Chcemy pomóc polskiemu rynkowi biznesu, ekonomii i książki w rozpoznaniu i uznaniu odkrywczych i wybijających się jakością prac. Zaczynamy przyznawać nagrodę Biznesowa Książka Roku po to, by nadać rozgłos autorom i wydawnictwom mającym nam coś ważnego do powiedzenia, ale brakuje im tego jednego pchnięcia do wybicia się z szumu. Tym bardziej że na polskim małym rynku często jest go za dużo — mówi Ignacy Morawski, główny ekonomista i zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.

Najdroższa jest mądrość pochodząca z własnych doświadczeń, porażek i błędów — jej ceną mogą być utracone możliwości zawodowe, a nawet złamane kariery. Znacznie mniej kosztują inspiracje i wiedza pozyskane z książek. To inwestycja bezpieczna, o imponującej stopie zwrotu i dostępna dla każdego. Na szczęście polscy menedżerowie coraz rzadziej usprawiedliwiają się brakiem czasu. Zaczynają rozumieć, że czytanie wyostrza umysł, uszlachetnia serce i hartuje ducha lidera, popychając go ku wyżynom efektywności i innowacji. Ten konkurs ma przypomnieć kadrze zarządzającej tę prawdę, stymulując ambicje i rozwój przez siłę wartościowej lektury — mówi Mirosław Konkel, jeden z koordynatorów konkursu z ramienia „Pulsu Biznesu”, prowadzący w dzienniku sekcję Akademia Lidera PB poświęconą przywództwu, zarządzaniu i rozwojowi osobistemu.

Wybór laureatów odbędzie się dwuetapowo. Pierwszy etap to nominacje, drugi to wybór laureatów. W pierwszym będą uczestniczyć redaktorzy i dziennikarze „Pulsu Biznesu”, którzy dokonają preselekcji zgłoszeń — spośród książek nadesłanych do konkursu przedstawią komisji konkursowej listę nominowanych, nie więcej niż 10 w każdej kategorii. Ostatecznego wyboru laureatów dokona jury złożone z ekspertów ze świata biznesu, które dokona oceny książek nominowanych pod względem ich merytoryki i walorów dydaktycznych, zwracając uwagę na oryginalność poruszanych zagadnień i ich aspekt praktyczny.

Każde wydawnictwo może zgłosić więcej niż jedną publikację. Zgłoszenia przyjmowane są do 17 stycznia 2025 r. w trzech kategoriach: książka naukowa, książka popularnonaukowa (publicystyczna) i książka poradnikowa. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas gali w marcu 2025 r.

Więcej informacji o konkursie i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie bkr.pb.pl

***

O „Pulsie Biznesu”

Puls Biznesu” to ogólnopolski dziennik gospodarczo-biznesowy, ukazujący się od 1997 r. Prezentuje najważniejsze fakty z wielu branż przydatne w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorcy, menedżera czy inwestora. Dziennikarze nie opierają tekstów na doniesieniach agencji, ale za wszelką cenę starają się dotrzeć do źródła informacji. Dzięki temu „Puls Biznesu” bardzo często jako pierwszy podaje newsy prosto z firm, co szczególnie w biznesie ma wielkie znaczenie – dla klientów, kontrahentów, konkurentów.

Puls Biznesu” jest jedynym dziennikiem w Polsce, który w 100 proc. koncentruje się na tematyce biznesowej. Opisuje polską gospodarkę na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw, a dopełnieniem tych informacji są zagadnienia makroekonomiczne. Polityką natomiast zajmuje się tylko w kontekście biznesowym, np. w zakresie wpływu zmian ustawodawstwa na warunki prowadzenia działalności gospodarczej.

Użyteczność tekstów, które pisane są według zasady: „Co czytelnik będzie z tego miał” „Jak ta informacja wpłynie na prowadzony przez niego biznes”, pomaga podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Puls Biznesu” – czytany zarówno przez przedstawicieli wielkiego biznesu i rekinów polskiej giełdy, jak również właścicieli małych i średnich firm i drobnych inwestorów indywidualnych – jest cennym narzędziem w ich rękach.

Wydawcą „Pulsu Biznesu” jest Bonnier Business Polska

www.pb.pl

Kategorie: Nagrody