Media Service Zawada w 2023

Media Service Zawada w 2023

Przegląd

Media Service Zawada w ub.r. przy spadku przychodów o 23 proc. zanotowała ponad 700 tys. zł straty netto. Przesądziła o tym sprzedaż konkurencyjnemu wydawcy licencji do siedmiu magazynów dziecięcych, informuje portal wirtualnemedia.pl.

Przychody Media Service Zawada zmalały rok do roku z 32,17 do 24,81 mln zł. Na zeszłoroczny wynik złożyło się 21,91 mln zł ze sprzedaży produktów (głównie książek i zestawów edukacyjnych dla dzieci) oraz 2,99 mln zł z usług (m.in. reklam). Spadek wpływów to konsekwencja transakcji z końcówki 2022 roku: Media Service Zawada sprzedała konkurencyjnemu wydawcy Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych, m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”. Firma skupiła się na wydawaniu książek dla dzieci – opartych zarówno na licencjach (Świnka Peppa, Psi Patrol, PJ Masks, L.O.L. Surprise, Strażak Sam i Barbie), jak i markach własnych (Moje Jednorożce, Lubię Dinozaury, Wiem i Ja).

 

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/

Kategorie: Rynek Polski