Agora – wyniki za II kwartał 2024
Przegląd
- Typ: wyniki finansowe
- Marka: Agora
Jak wynika z opublikowanego raportu, Agora odnotowała 12,25 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 6,96 mln zł zysku rok wcześnie. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła w II kw. br. 8,11 mln zł wobec 12,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 12,47 mln zł wobec 0,67 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA to 56,9 mln zł wobec 44,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł odpowiednio: 28,8 mln zł wobec 18,2 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 337,49 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 326,88 mln zł rok wcześniej.
„W drugim kwartale 2024 r. Grupa Agora kontynuowała wzrosty zarówno przychodów, jak i wyników operacyjnych. Spółka ponownie odnotowała rekordowe przychody z kanałów cyfrowych i internetowych – to aż 91,7 mln zł z 337,5 mln zł wpływów w tym kwartale. Przychody ze sprzedaży reklam w całej Grupie wzrosły o 6,3%, z czego największą dynamikę wykazał segment Reklama Zewnętrzna” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W drugim kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 33,4 mln zł i zmniejszyła się o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana.
W I poł. 2024 r. spółka miała 12,89 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 39,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 723,41 mln zł w porównaniu z 622,7 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I półr. br. sięgnął 111,5 mln zł wobec 80,5 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł odpowiednio: 55,9 mln zł wobec 28,7 mln zł zysku rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto (ogółem) w I poł. 2024 r. wyniósł 26,32 mln zł wobec 2,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
źródło inwestycje.pl