Zróbmy razem Noc Księgarń!
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
- Marka: Noc księgarń
Noc Księgarń dla wydawców i partnerów. Jak możesz się zaangażować?
4 października odbędzie się VI edycja ogólnopolskiego festiwalu księgarń i czytelników – Noc Księgarń. To święto niezależnych księgarń, czytelników i księgarzy. Wydarzenie organizuje od 2019 r. dystrybutor książek OSDW Azymut. Do współtworzenia tego wydarzenia zapraszamy wydawców, producentów gier i zabawek oraz artykułów papierniczych – zorganizujmy dyżury literackie lub warsztaty w księgarni, promujmy książki i produkty w wyjątkowym katalogu Nocy Księgarń!
Festiwal w liczbach
Noc Księgarń to jedyne ogólnopolskie wydarzenie, które angażuje księgarzy z całej Polski – z dużych miast i mniejszych miejscowości. Festiwal cieszy się ogromnym zainteresowaniem mediów – V edycja miała dotarcie medialne na poziomie 1,13 mln (źródło: IMM z 2023). Promocję wydarzenia w mediach społecznościowych śledzą miłośnicy książek, bookstagramerzy i branża wydawnicza. W 2023 roku zanotowaliśmy 200 000 odsłon na stronie wydarzenia (wrzesień-październik 2023) i 1 milion zasięgu w mediach społecznościowych (kampania medialna 2023).
Księgarze ze 170 księgarń w 60 miejscowościach zorganizowali ponad 200 wydarzeń, w tym kiermasze, spacery literackie i warsztaty dla dzieci. Nie zabrakło koncertów, stand-upów literackich i spotkań z ulubionymi pisarzami.
Co planujemy na VI edycję?
Noc Księgarń będzie po raz kolejny okazją do wspólnego świętowania twórców książek, pracowników małych niezależnych księgarni i tych, którzy książki czytają. W piątkowy październikowy wieczór i nocą będzie można zajrzeć do księgarni, by spotkać się z ulubionym pisarzem podczas dyżuru literackiego, wziąć udział w warsztatach i – oczywiście – kupić książki podczas nocnych kiermaszy.
Księgarze będą mogli zaprezentować się i zaprosić do księgarń, korzystając z profili Nocy Księgarń w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie. Planowana jest również, jak w poprzednich latach, szeroka kampania PR oraz współprace z mediami, blogerami i influencerami.
Jak zaangażować się w Noc Księgarń?
Zaproś swoich autorów na dyżury literackie w księgarniach:
– wydawca wskazuje autorów chętnych do wizyty w księgarni w dniu 4 października w godzinach wieczornych na podpisywanie książek i indywidualne rozmowy z czytelnikami;
– sugerujemy zaproszenie autorów książek, które będą miały premierę w początku października oraz tych, którzy mają swoją zaangażowaną społeczność; prosimy o podanie miejscowości, gdzie autor może odwiedzić księgarnię.
Zorganizuj warsztaty dla dzieci lub dorosłych w księgarniach:
– wydawca wskazuje autorów/animatorów chętnych do wizyty w księgarni w dniu 4 października w godzinach wieczornych na warsztaty;
– prosimy o podanie tematu warsztatów, wieku uczestników i miasta, gdzie autor może odwiedzić księgarnię.
Polecaj swoje książki w katalogu Nocy Księgarń:
– nakład min. 4 000 egzemplarzy;
– katalog będzie dystrybuowany we wszystkich księgarniach, które wezmą udział w Nocy Księgarń (min. 100 księgarń) i posłuży księgarzom do pracy z klientami, rekomendowania polecanych tytułów;
– katalog będzie prezentowany w mediach społecznościowych przez influencerów i promotorów Nocy Księgarń;
– katalog w formacie A4, 24 strony.
Wydawców, producentów i dystrybutorów chętnych do zaangażowania się w Noc Księgarń zapraszamy do kontaktu z Pauliną Bandurą, koordynującą festiwal. Adres mailowy: paulina.bandura@azymut.pl i telefon: 502 457 395.
Zróbmy razem Noc Księgarń!