„Witaj w klubie” – nowa platforma komunikacji Empiku
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
- Marka: EMPiK
- 15 lipca Empik startuje z nową platformą marki i kampanią wizerunkową obejmującą szerokozasięgowe działania TV, radio, digital, media społecznościowe, OOH i direct marketing.
- Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest silnie związana z tożsamością marki i bogatym dziedzictwem Empiku, który zaczynał swoją historię ponad 75 lat temu właśnie jako klub. A teraz – dzięki szerokiej i stale rozwijanej ofercie – łączy różnych ludzi w kluby wokół wspólnych zainteresowań, upodobań, sposobów spędzania wolnego czasu czy po prostu stylu życia.
- Autorem platformy i spotu wizerunkowego jest agencja Ogilvy.
Wszystko zaczęło się od klubu
Empik powstał w 1948 roku jako Międzynarodowy Klub Prasy i Książki z kawiarnią, czytelnią oraz szerokim wyborem dzienników, czasopism, książek i albumów. Był miejscem spotkań ludzi głodnych wiedzy i kontaktu z kulturą, ciekawych świata i szukających możliwości poszerzenia swoich horyzontów. Właśnie ten klub i bogata historia Empiku stały się dla agencji Ogilvy punktem wyjścia do strategicznych prac nad nową platformą komunikacji „Witaj w klubie”.
– Dziś tych potrzeb i zainteresowań, które łączą klientów Empiku, jest znacznie więcej. Znacznie szersza jest też oferta samego Empiku, gdzie teraz można kupić dosłownie wszystko. W spocie wizerunkowym pokazujemy wielość i różnorodność klubów, do których należymy. Za każdym z nich stoi jakaś konkretna potrzeba ludzi. I dla każdego klubu Empik ma ciekawą propozycję. Bo nikt nie rozumie klubów tak jak Empik, marka, która sama zaczynała jako klub, a nie po prostu sklep – tłumaczy Ela Twardowska, Chief Strategy Officer agencji Ogilvy.
Nowe brand manifesto
„Witaj w klubie” od teraz będzie stanowić punkt wyjścia do kompleksowej komunikacji Empiku, stając się integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii: – Hasło będzie rozwijane i przekładane na różne okazje: sezony handlowe, promocje, ofertę, usługi czy wydarzenia. Jednocześnie będzie stanowić parasol dla działań korporacyjnych – na przykład rekrutacji, employer brandingu czy komunikacji wewnętrznej – podkreśla Remi Ganne, Senior Marketing Director w Empiku.
Wspólnot i społeczności osób, które łączą różne zainteresowania, doświadczenia czy sposób spędzania wolnego czasu jest nieskończenie wiele: „Witaj w klubie tych, którzy nigdy nie wyrośli z klocków”, „Witaj w klubie potrafiących ugotować tylko wodę”, „Witaj w klubie tych, dla których muzyka nigdy nie jest za głośna”, „Witaj w klubie traktujących każdą oszczędność jak zwycięstwo”.
Jednocześnie Empik odświeża identyfikację wizualną marki. Obok białego i czarnego, do palety przewodnich kolorów dochodzi również złoty. Ponadto wzrasta znaczenie symbolu marki w komunikacji – przecinek występuje w roli reprezentanta różnych „klubów”:
– „Witaj w klubie” to bardzo pojemna koncepcja z ogromnym potencjałem kreatywnym. Najlepszym tego przykładem są kreacje przygotowane na potrzeby kampanii OOH dla Warszawy i miejscowości nadmorskich. Przy jej tworzeniu poszukiwaliśmy uniwersalnych insightów, bazujących na humorze i popkulturowych nawiązaniach, które najlepiej ilustrują mnogość „klubów”, jakich każdy z nas jest częścią i to, co my jako Empik możemy tym klubom zaoferować – mówi Joanna Urbanowska, Head of Brand w Empiku.
Nie tylko książki
Nowa platforma to odpowiedź na repozycjonowanie brandu, wynikające z rozwoju multikategoryjnej oferty i transformacji biznesu z sieci stacjonarnej do omnikanałowego ekosystemu. Aktualnie oferta Empiku obejmuje ponad 15 milionów produktów i stale rośnie: obok kategorii wydawniczych, tj. książki, audiobooki czy muzyka, to także zabawki, elektronika i AGD, wyposażenie domu i ogrodu, akcesoria sportowe, kosmetyki czy artykuły delikatesowe. Klienci mogą dokonywać zakupów tam, gdzie w danym momencie jest im najwygodniej – na Empik.com, w aplikacji lub w salonach, co podkreśla również nowe omnikanałowe hasło marki: Kliknij, Tapnij, Wpadnij.
– Naszą ambicją jest, aby dzięki dostępności i wygodzie, jaką zapewnia omnichannel w wydaniu Empiku oraz szerokiej ofercie w wielu kategoriach, inspirować naszych odbiorców i towarzyszyć im w codziennym życiu – podsumowuje Remi Ganne.
Szerokozasięgowa kampania
Pierwszy etap kampanii wizerunkowej „Witaj w klubie” wystartował 15 lipca i potrwa do końca sierpnia. Obejmuje szerokozasiegowe media: TV, radio, OOH, social media w tym Meta i TikTok, a także YouTube, platformy streamingowe typu TVN Player, Polsat Go, Max, działania digital, influencer marketing oraz direct marketing.
Za ideę kreatywną kampanii i nową platformę marki odpowiada agencja Ogilvy. Spot wizerunkowy wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films pod nadzorem reżyserskim Daniela Jaroszka. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Publicis Connect, a działania PR prowadzi agencja Walk PR.