Canon – podsumowanie 10. edycji Future Book Forum

Przegląd

W dniach 8-9 listopada w Centrum Obsługi Klienta firmy Canon (Poing, Niemcy) odbyło się Future Book Forum “Grow Your Audience With Liquid Design” tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia. To już 10 lat Future Book Forum

Tegoroczne Future Book Forum odbyło się 8 i 9 listopada w Canon Experience Center w Poing, w Niemczech. Wydarzenie pod hasłem “Grow Your Audience With Liquid Design” zorganizowano, by przyjrzeć się dostępnym teraz i w przyszłości narzędziom oraz metodom pracy, które pozwolą budować synergię świata fizycznego oraz cyfrowego w branży poligrafii. Wiodący, europejscy wydawcy, drukarnie i dostawcy rozwiązań technologicznych dyskutowali także o tym, jak wprowadzać innowacyjne zmiany i zmniejszać wpływ sektora wydawniczego na środowisko.

Uczestnicy Future Book Forum, wydarzenia obchodzącego w tym roku swoje 10-lecie, wzięli udział w prezentacjach na żywo, pokazach technologicznych i licznych dyskusjach. Wszystkie one były okazją, by przyjrzeć się temu, w jaki sposób innowacyjne technologie mogą polepszać doświadczenie klienta, wzmacniać jego zaangażowanie czytelnicze, zwiększać rentowność projektów wydawniczych i polepszać promocję książek wydawanych na żądanie. Moderatorem tegorocznej edycji był Peter Fisk, pisarz i futurolog, który przedstawił koncepcję “Grow Your Audience with Liquid Design”.

Najważniejsze i najbardziej inspirujące dyskusje

Pierwszego dnia odbyły się sesje tematyczne poświęcone zrównoważonemu rozwojowi i nowoczesnym technologiom z obszaru wydawania i drukowania książek. Spośród nich warto wymienić kilka, m.in.:

  • Sophie Wybrew-Bond, Senior Vice President, Lifestyle, Knowledge and News w Future PLC – mówiła o tym, jak włączać czytelników w proces tworzenia treści, ułatwiać im kontakt z innowacyjnymi technologiami i wzmacniać ich zaangażowanie.
  • Holly Mcloughlin Content Creator and Community Manager w Tandem Collective opowiadała potencjale hybrydowego marketingu i wykorzystaniu do promocji platformy TikTok poprzez interakcję z już istniejącymi, zaangażowanymi społecznościami zajmującymi się tematyką książek, takimi jak na BookTok czy Bookstagram.,
  • Julio Covacho López i Manuel Lucania Fesser, założyciele Quantic Brains Transform zaprezentowali jak rzeczywiście funkcjonuje rozwijane przez firmę narzędzia oparte na Sztucznej Inteligencji, które mogą być wykorzystywane do automatycznego generowania treści
  • Eirik Wahlstrøm, CEO i współzałożyciel Ludenso – opowiadał o łączeniu świata fizycznego i cyfrowego za pomocą Augmented Reality, technologii ułatwiającej bezproblemowe przechodzenie od treści zawartych w podręczniku do treści w przestrzeni wirtualnej. Stosowanie AR pozwala nauczycielom i uczniom wybierać własne metody nauczania i uczenia się, a przede wszystkim, ma potencjał na zdecydowaną poprawę zaangażowania młodych uczniów w naukę, czyniąc ją bardziej interaktywną.

W części technicznej swoje wystąpienie mieli Stefano De Marco, CEO Tecnau / SITMA i Sara Panceri, Communication Manager w TXT Spa , którzy przedstawili w jaki sposób połączono możliwości druku cyfrowego oraz nowoczesną logistykę, by ułatwić dostęp do materiałów szkolnych dla dzieci i rodziców we Włoszech.

Przemówienie zamykające wygłosiła Gvantsa Jobava, Vice President International Publishers Association (IPA). Dzieląc się swoimi poglądami na przyszłość rynku wydawniczego mówiła o lokalnych i globalnych możliwościach, które stoją przed IPA oraz o perspektywach, jakie rysują się przed wydawcami mierzącymi się z globalnymi wyzwaniami.

Jörg Engelstädter, założyciel Future Book Forum, podsumowując wydarzenie powiedział : „Organizując w 2014 roku Future Book Forum, chcieliśmy ułatwić współpracę przedstawicieli branży wydawniczej, poprzez stworzenie przestrzeni do refleksji, która pomagałby budować lepszą przyszłość. Po 10 latach, nadal z powodzeniem realizujemy ten cel, a pomaga nam w tym nasza platforma społecznościowa. W tym roku postanowiliśmy przyjrzeć się uważniej drukowi hybrydowemu,dyskutując o tym, jak efektywniej tworzyć książki na żądanie. Wszystko to robiliśmy we współpracy z naszymi klientami: Liber Digital, mediaprint solutions i TJ Books”.

Publikacja ustaleń z Akceleratora 2030

Drugiego dnia, goście: Rachel Martin, Global Director of Sustainability w Elsevier; Dr. Michiel Kolman, Vice President Research Networks and Academic Ambassador w Elsevier; Richard Charkin, Publisher and former president IPA; i Jörg Engelstädter założyciel Future Book Forum, Canon, przedstawili najnowsze wyniki programu Publishing 2030 Accelerator.

Projekt zapoczątkowany podczas Future Book Forum 2022 ma na celu optymalizację łańcucha dostaw w branży wydawniczej, stymulowanie zmian w sektorze oraz wspieranie pomysłów, które mogą prowadzić do zmniejszania się wpływu sektora na środowisko. Ma to się odbywać poprzez trzy rodzaje działań:

  • obliczanie śladu węglowego pojedynczej książki
  • tworzenie dystrybucji drukowanych książek
  • ponowną ocenę kosztów i emisji

Więcej informacji na temat tych działań można znaleźć na stronie internetowej IPA.

“Cieszę się, że na tegorocznym Future Book Forum mogłem zaprezentować najnowsze wyniki projektu “Distributed Book Printing Network”. Zaangażowanie delegatów i inspirujące informacje zwrotne płynące od nich dowodzą, że firmy z łańcucha dostaw w branży wydawniczej są gotowe na zmiany. Musimy te zmiany kontynuować, by się rozwijać, wspierając przy okazji firmy, które będą bardziej zrównoważone i inkluzywne” – podsumował Future Book Forum Jörg Engelstädter, key collaborator Publishing 2030 Accelerator

 

 

 

Kategorie: Wydarzenia