Kim są polscy słuchacze podcastów?

Przegląd

Jak wynika z badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”, stworzonego przez Grupę Eurozet*,  prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w 2022 r. wyniósł ponad 31%, a już co piąty (21,2%) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu. Co ważne z punktu widzenia reklamodawców, słuchacze podcastów w Polsce to dojrzali i świadomi konsumenci, którzy chętnie czerpią wiedzę z audycji i polecają innym słuchane przez siebie treści. Internetowe audycje na żądanie nieznacznie częściej docierają do kobiet niż mężczyzn (54% vs. 46%), a przy tym są słuchane przez osoby wykształcone, w większości będące mieszkańcami miast. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2022” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet*.

Najliczniejszą grupę słuchaczy stanowią osoby w wieku 35+ – aż 58%. Kolejną liczną grupą są odbiorcy mający od 25 do 34 lat. Prawie 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a blisko połowa – dyplom wyższej uczelni. 13% słuchaczy podcastów to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy lub osoby wykonujące wolne zawody.

Analiza wyników badania pokazuje, że podcasty są coraz popularniejsze w całej Polsce. Ich słuchacze w zdecydowanej większości są mieszkańcami miast, ale to medium dociera też do mniejszych miejscowości i wsi.

Aż 74% słuchaczy podcastów określa się jako osoby, które lubią zdobywać nowe doświadczenia, a 67% lubi podróżować i poznawać nowe kultury. Interesują się zdrowym stylem życia – 70% chciałoby zdrowiej się odżywiać, 60% stosuje witaminy, minerały lub suplementy, a połowa ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu. Wśród zainteresowań słuchaczy podcastów są również najnowsze technologie – wskazuje je aż 56% z nich, a dla 37% ważne jest wyposażenie domu w sprzęty najnowszej technologii. Słuchacze podcastów chcą poszerzać swoją wiedzę na temat inwestowania i oszczędzania, a ponad połowa deklaruje, że posiada oszczędności.

 

więcej eurozet.pl

 

Kategorie: Rynek Polski