GUS: Dynamika sprzedaży detalicznej w lipcu 2023 roku
Przegląd
- Typ: Dane statystyczne
- Marka: GUS
W lipcu 2023 r. największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. utrzymał się w jednostkach z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 13,6% wobec spadku o 1,9% przed rokiem). Znaczne zmniejszenie sprzedaży odnotowano również w grupach „meble, rtv, agd” (o 11,6%) oraz „pozostałe” (o 11,4%). Jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wykazały spadek o 4,2%.
W lipcu w porównaniu z czerwcem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 7,7% w czerwcu 2023 r. do 7,9% w lipcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 16,9% przed miesiącem do 18,6%), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 21,2% do 21,8%) oraz „meble, rtv, agd” (z 14,4% do 15,0%).
Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2023 r. była o 1,3% wyższa w porównaniu z czerwcem br.
źródło GUS