„Świat książki w zasięgu ręki”
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
- Marka: Biblioteka Kraków
Nowy projekt promujący czytelnictwo w filiach Biblioteki Kraków. Jego celem jest promocja czytelnictwa, podniesienie kompetencji czytelniczych wśród uczestników oraz wzbudzenie stałego zainteresowania bogatym światem literatury. Projekt realizowany będzie do listopada 2023 roku.
„Świat książki w zasięgu ręki” to cały wachlarz różnych wydarzeń, które w nietypowy sposób zwrócą uwagę i pozostaną w pamięci odbiorców. Każdy znajdzie coś dla siebie, bez względu na wiek.
W ramach projektu zaplanowano następujące wydarzenia:
1. Gra miejska – jednodniowa gra terenowa, która zostanie zrealizowana w dwóch terminach (26 sierpnia i 22 września 2023) i przeprowadzona w wybranych filiach bibliotecznych (7 filii w każdym terminie). Uczestnicy w grupach 2-5 osobowych otrzymają specjalnie przygotowane zadania do wykonania. Motywem przewodnim gry będą bohaterowie słynnych powieści pochodzący z różnych gatunków literackich. Każda filia, w której zostanie zorganizowana rozgrywka, będzie posiadała odpowiednią scenografię nawiązującą do danego gatunku i motywu literackiego.
2. Konkursy związane z grą miejską – podczas trwania gry przewidziane są dwa konkursy:
na najlepszy strój – zasady są proste: przebrać się, zrobić zdjęcie w jednej z filii (biorącej udział w grze), wrzucić
fotografię na Facebooka lub Instagrama i oznaczyć Bibliotekę Kraków. Po zakończeniu dwóch edycji gry zostaną wybrani
zwycięzcy, których nazwiska poznamy na finałowym balu kostiumowym.
na najciekawszą nazwę grupy – wybierzemy wyjątkową i wyróżniającą się nazwę grupy biorącej udział w grze.
3. Bal kostiumowy – na zakończenie wszystkich rozgrywek zostanie zorganizowany finałowy bal w Filii nr 48 (os. Bohaterów Września 26). Motyw przewodni imprezy będzie nawiązywał do gry miejskiej, tj. gatunków literackich oraz najsłynniejszych
książkowych bohaterów.
4. Gra paragrafowa – fabuła gry będzie nawiązywała do twórczości i bohaterów Aleksandra Fredry. Każdy uczestnik gry będzie mógł samodzielnie tworzyć fabułę i decydować o toku akcji przez podejmowanie odpowiednich wyborów w jej trakcie.
5. Happening – postaci ze słynnych bajek i książek wyjdą z ram powieści… i co dalej? Niespodzianka, którą zdradzimy w odpowiednim czasie.
Szczegółowe informacje o każdym z planowanych wydarzeń i zapisy WKRÓTCE!