Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Biblioteka Jagiellońska zapraszają na wykład otwarty
Przegląd
- Typ: Spotkania z autorami
- Marka: Wydawnictwo UJ
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Biblioteka Jagiellońska zapraszają na wykład otwarty
Dra Pawła Rogalińskiego wokół książki
Model polityka popularnego w krajach anglosaskich
Co sprawia, że niektórzy politycy utrzymują popularność nawet po kilku latach rządzenia czy sprawowania urzędu? Czy jest to wynik ich ciężkiej pracy, czy wrodzonych cech? Jaki wpływ na sukces wyborczy ma stworzony przez sztaby wizerunek kandydata? Wraz z drem Pawłem Rogalińskim, autorem książki „Model polityka popularnego w krajach anglosaskich”, zastanowimy się, czy istnieje lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wizerunkiem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.
Zapraszamy na kolejny wykład otwarty w ramach cyklu „Czytając naukę”, który odbędzie się 7 czerwca 2023 roku o godzinie 17:00 w Auli Biblioteki Jagiellońskiej.
Spotkanie będzie transmitowane na profilu Facebook i kanale YouTube Wydawnictwa UJ.
https://fb.me/e/WwyfJsTS
Paweł Rogaliński – badacz, praktyk i teoretyk mediów, marketingu i edukacji, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie). Ukończył zarządzanie (2010–2012), stosunki międzynarodowe: nauki polityczne (2006–2011) oraz filologię angielską (2006–2010) na Uniwersytecie Łódzkim. Redaktor naczelny portalu popularnonaukowego „Przegląd Dziennikarski” (www.przegladdziennikarski.pl), prezes organizacji pozarządowej. Otrzymał kilkanaście nagród i wyróżnień krajowych i międzynarodowych, między innymi w Londynie, Berlinie, Warszawie i Brukseli.
O książce
W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? Często wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.
Autor książki analizuje poszczególne elementy wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji buduje model polityka popularnego. To pozycja zarówno dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów.
Bardzo wysoko oceniam oryginalność tej monografii oraz jej wkład w naukę. Przeprowadzone badania znakomicie uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu, a ponadto stanowią kompendium wiedzy, która może zostać wykorzystana w sposób praktyczny przez aktorów politycznych, doradców, spin doktorów.
Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Kasińskiej-Metryki
Na uwagę zasługują nowatorski charakter wyboru problematyki badawczej, innowacyjne ujęcie omawianego zagadnienia, imponujący materiał źródłowy stanowiący jej podstawę teoretyczną i faktograficzną, jak również poprawność całego wywodu i przystępny styl narracji.
Z recenzji dra hab. Szymona Ossowskiego, prof. UAM