Empik poszerza ofertę książkową w mniejszych salonach
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: EMPiK
Empik zwiększa o 10% dotychczasowy katalog tytułów w ponad 150 salonach w całej Polsce. Oznacza to, że Klienci będą mogli wybierać nawet spośród 8 tys. różnych tytułów w jednym sklepie w mniejszym formacie. Zmiana jest wynikiem dogłębnych analiz zwyczajów zakupowych Klientów w każdym z salonów z tej grupy. Wdrożenie jest już w finalnej fazie – zakończy się w IV kwartale 2022 r.
W okresie pandemii znacząco przyspieszył e-commerce, ale aktualnie silny jest trend powrotu Klientów do zakupów stacjonarnych. Wracają jednak z odmiennymi oczekiwaniami – ważny jest dla nich możliwie szeroki wybór produktów dostępnych od ręki w sklepach zlokalizowanych po sąsiedzku. Z pogłębionych analiz przeprowadzonych przez Empik na formacie mniejszych sklepów, stanowiących blisko 48% całej sieci – wynika, że każdy z nich ma swój specyficzny profil Klienta o określonych potrzebach i preferencjach czytelniczych.
Dzięki tym analizom byliśmy w stanie określić, jakie kategorie książek są najpopularniejsze – najchętniej kupowane w danym salonie i w jakim obszarze istnieje realna potrzeba rozbudowania oferty dostępnych tytułów, tłumaczy Michał Kowalczyk, Menadżer Kategorii w Dziale Książka.
Aby jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań Klientów, Empik zdecydował o rozszerzeniu katalogu książek dostępnych na półkach ponad 150 salonów – średnio o 10%.
Asortyment jest powiększany w kategoriach, które były już obecne w poszczególnych Empikach – dotyczy to zarówno nowości, jak i tytułów tzw. backkatalogowych. W ten sposób Klienci mogą wybierać książki z szerokiej oferty, nie ograniczając się tylko do premierowych tytułów czy bestsellerów. W jednym salonie jest to nawet 8 tys. różnych pozycji książkowych.
Proces wdrożenia zmian jest w toku i zakończy się w IV kwartale 2022 r.
Poszerzanie oferty kulturalnej i dopasowywanie jej do potrzeb Klientów to dla nas priorytet od początku istnienia Empiku. Nieustannie rozwijamy ofertę książek o nowe tytuły zarówno w segmencie online, jak i właśnie stacjonarnie. Mamy nadzieję, że rozszerzenie asortymentu w mniejszych salonach, spotka się z pozytywnym przyjęciem naszych Klientów, podsumowuje Michał Tomaniak, Dyrektor Działu Książka w Empiku.
mat.prasowe Empik