Kultowe powieści w czołówce lipcowego zestawienia najpopularniejszych audiobooków w Audiotece
Przegląd
- Typ: Bestsellery
- Marka: Audioteka
Follett, Mróz i Dostojewski otwierają zestawienie najczęściej słuchanych audiobooków w aplikacji Audioteki w lipcu. W pierwszym miesiącu wakacji największą popularnością cieszyły się mroczne tytuły. Wśród najczęściej wybieranych podcastów królowała tematyka muzyczna.
TOP 10 audiobooków
W lipcu na czołową pozycję w zestawieniu TOP 10 wzbiła się premierowa druga część superprodukcji Audioteki pt. „Świat bez końca”, stworzona na podstawie kultowej powieści Kena Folletta. Na miejscu drugim i trzecim znalazły się nowości wydawnicze – thriller Remigiusza Mroza „Nie ufaj mu” oraz klasyk literatury autorstwa Fiodora Dostojewskiego, pt. „Bracia Karamazow”, który jest najnowszą superprodukcją Audioteki.
Lipiec zdecydowanie zdominowały mocne tytuły, chociaż widzimy, że w TOP 10 znajduje się miejsce także na rozrywkę. Przykładem produkcji łączącej w sobie kryminał i komedię jest „Lucja Słotka. Mężczyzna, który zjadł orzeszki”, w której, w rolę Home Disaster Manager, wcieliła się Agnieszka Dygant. Niezwykle cieszy nas fakt, że znaczna część najpopularniejszych produkcji to projekty realizowane przez Audiotekę – mówi Iwona Bujkowska, Online Marketing Specialist, Audioteka.
„Świat bez końca”, Ken Follett, Wydawnictwo Albatros i Audioteka;
„Nie ufaj mu”, Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Czwarta Strona;
„Bracia Karamazow”, Fiodor Dostojewski, wydawca: Audioteka;
„Lucja Słotka. Mężczyzna, który zjadł orzeszki”, Leszek Talko,Marta Guzowska, Wydawnictwo Wielka Litera Sp. Z o.o.;
„Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, J.K. Rowling, wydawca: Pottermore Publishing.
„Zabójcza pamięć”, Ken Follett, Wydawnictwo Albatros;
„Opowieści ze wsi obok”, Mirosław Miniszewski, wydawca: Antoni Pawlicki;
„Anima 2”, Kinga Krzemińska, wydawca: Audioteka;
„Plac Senacki 6 PM”, Vincent V.Severski, Wydawnictwo Czarna Owca;
„Jedno słowo”, Krzysztof Kulpiński, wydawca: Audioteka.
TOP 10 podcastów
W kategorii podcastów lipiec zdominowały produkcje muzyczne. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła Anna Gacek ze swoim podcastem “Sweet Teens” ma temat popkultury naszych czasów, zaraz za nią znaleźli się Marcin Flint i Kajetan Szewczyk ze swoim najnowszym autorskim podcastem o historii polskiego rapu, który jest także doskonałym źródłem wiedzy merytorycznej o historii całej subkultury związanej z tym gatunkiem muzycznym.
Okres wakacji to też czas, w którym użytkownicy Audioteki skupiają się na lepszym poznaniu siebie za pośrednictwem podcastów psychologicznych oraz związanych z rozwojem osobistym.
Kultura, psychologia, ale też zbrodnia i kryminał były najczęściej wybieranymi obszarami tematycznymi przez fanów podcastów korzystających z aplikacji Audioteki. Dla słuchaczy nie bez znaczenia pozostaje także jakość treści. – podsumowuje Iwona Bujkowska.
„Sweet Teens. Anna Gacek i popkultura naszych czasów”, wydawca: Audioteka;
„Od Kimona do Maty. Historia polskiego rapu”, wydawca: Audioteka;
„Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS”, wydawca: Uniwersytet SWPS;
„Cnoty męskości”, wydawca: Audioteka;
„Sweet 00’s”, wydawca: Audioteka;
„Podkast Powszechny”, wydawca: Tygodnik Powszechny;
„Zbrodnia na poniedziałek”, autor: Wojciech Chmielarz;
„O co tyle krzyku? Kultowe arcydzieła i ich droga do sławy”, wydawca: Audioteka;
„Nowa Audio Fantastyka”, wydawca: Audioteka;
„Kryminalna Europa”, wydawca: Audioteka.
***
Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.