TOP 10 audiobooków i podcastów w Audiotece w lutym
Przegląd
- Typ: Bestsellery
- Marka: Audioteka
Luty za nami, a zatem czas na miesięczne podsumowanie popularności audiobooków i podcastów w Audiotece. Wśród topowych pozycji królują klasyka literatury, audio seriale oraz produkcje, które doczekały się także ekranizacji.
TOP 10 audiobooków – luty 2022
Kryminały i thrillery, fantastyka, produkcje dla dzieci, beletrystyka oraz literatura faktu to kategorie nadal cieszące się największą popularnością wśród słuchaczy audiobooków dostępnych w aplikacji Audioteki.
W czołówce zestawienia dziesięciu najczęściej wybieranych w lutym tytułów pozostaje klasyka literatury w mistrzowskim wykonaniu, czyli pozycje takie jak „Mistrz i Małgorzata” realizowana przez Audiotekę oraz „Diuna”, której wydawcą był Dom Wydawniczy REBIS. Popularne pozostają tytuły, które doczekały się swojej ekranizacji w formie produkcji filmowej lub serialu telewizyjnego, jak „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” czy „Behawiorysta”, a także produkcje o tematyce geopolitycznej – w dziesiątce najpopularniejszych audiobooków utrzymuje się pozycja „Nadchodzi III wojna światowa”.
Dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszą się produkcje oryginalne Audioteki udostępniane w formie audioseriali, takie jak „Skowyt”, „Sen o wolnym świecie” czy „Burchot”. Ostatni z tytułów, powstały w ramach programu skierowanego do początkujących twórców audio “Usłysz Kulturę”, szczególnie zaskakuje, ponieważ pomimo jego premiery w końcówce lutego, znalazł się on w TOP 3 audiobooków miesiąca.
- „Poziom śmierci”, Lee Child, Wydawnictwo Albatros;
- „Sen o wolnym świecie. Odcinek 1”, Łukasz Migura, wydawca: Audioteka
- „Burchot. Odcinek 1”, Ireneusz Grzyb, wydawca: Audioteka;
- „Mistrz i Małgorzata”, Michaił Bułhakow, wydawca: Audioteka;
- „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, J.K. Rowling, wydawca: Pottermore Publishing;
- „Nadchodzi III wojna światowa „, Jacek Bartosiak, Piotr Zychowicz, wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.;
- „Diuna”, Frank Herbert, wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.;
- „Skowyt”, Jakub Ćwiek, Wojciech Chmielarz, wydawca: Audioteka;
- „Behawiorysta”, Remigiusz Mróz, wydawca: Wydawnictwo Filia
- „Kryptonim “Kawki”, Ken Follett, Wydawnictwo Albatros.
TOP 10 podcastów
W czołówce zestawienia TOP 10 w kategorii podcasty w dalszym ciągu utrzymują się tytuły o tematyce społecznej.
W lutym na najwyższym miejscu podium w zestawieniu najpopularniejszych podcastów Audioteki nadal króluje cykl autorstwa Marty Niedźwieckiej pod tytułem „Cnoty męskości”, który miał swoją premierę w styczniu. Obserwując ruch użytkowników i analizując ich wybory dostrzegamy rosnącą popularność podcastów o tematyce społecznej, psychologicznej oraz ekologicznej – podsumowuje Iwona Bujkowska.
- „Cnoty męskości”, wydawca: Audioteka
- „Podkast Powszechny”, wydawnictwo: Tygodnik Powszechny
- „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS”, wydawnictwo: Uniwersytet SWPS
- „Nowa Audio Fantastyka”, wydawca: Audioteka
- „Zbrodnia na poniedziałek”, autor: Wojciech Chmielarz
- „Radio Książki”, Wydawca: Audioteka, Wyborcza.pl
- „Rzeczy ulubione – Anna Gacek, jej goście i wszystko, co najważniejsze”, wydawnictwo: Audioteka
- „Tak wiele zależy od czerwonej taczki”, wydawnictwo: Audioteka
- „Ten podcast filmowy”, autor: Konrad Korkosiński, Piotr Maszorek
- „Z miłości do gór”, autor: Tatrzański Park Narodowy
Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.