Amazon rozpoczął współpracę z fundacją Zaczytani.org
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
Polski oddział firmy Amazon podjął współpracę z Fundacją Zaczytani.org. W ramach działań społecznych na rzecz promocji czytelnictwa stworzony zostanie program edukacyjny, którego głównym elementem będzie bajka edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku 7-10 lat. Dzięki wsparciu Amazon, Fundacja otworzy także 9 Zaczytanych Bibliotek w lokalizacjach, w których Amazon prowadzi swoje centra obsługi zamówień.
Celem kampanii Amazon Reads jest kompleksowe podejście do problemu niskiego wskaźnika czytelnictwa w Polsce oraz pokazanie, jak duże znaczenie dla rozwoju dzieci w wieku szkolnym ma umiejętność czytania i pisania. Książka jest od zawsze w samym sercu działań Amazon – to właśnie od niej wszystko się zaczęło. W lipcu 1995 roku pierwszym zamówieniem na Amazon była właśnie książka.
Jednym z elementów kampanii jest stworzona, wspólnie z Fundacją Zaczytani.org oraz pracownikami Amazon, bajka edukacyjna w formie audiobooka, która będzie poruszać temat równouprawnienia oraz negować krzywdzące stereotypy dotyczące płci. W ramach programu przygotowane zostaną także materiały merytoryczne dla opiekunów, które wyjaśnią, jak pracować z treścią, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty psychoedukacyjne. Dzięki temu, otrzymają podstawową wiedzę z zakresu bajkoterapii oraz gotowe scenariusze zajęć grupowych i indywidualnych.
– Odpowiednio skonstruowana bajka to narzędzie, dzięki któremu dzieci – poprzez naśladownictwo – mogą zmieniać swoje postawy i zachowania. Mogą utożsamiać się z bohaterem opowieści i podobnie jak on rozwiązywać problemy w swojej codzienności – mówi Michał Stępień z Fundacji Zaczytani.org.
– Zależy nam na promowaniu równości płci w znaczeniu równych możliwości wykorzystywania swoich kompetencji i potencjału w życiu codziennym oraz w miejscu pracy. Chcemy wspierać dzieci w poczuciu sprawczości, pewności siebie i dbania o swoje potrzeby. Wierzymy w moc edukacji, co potwierdzają nasze długofalowe działania w tym obszarze, dlatego program kierujemy do dzieci, rodziców i nauczycieli – mówi Blanka Fijołek, CEE Community Engagement Manager w Amazon.
Premiera programu edukacyjnego została zaplanowana na drugą połowę maja.
Dodatkowo, Amazon wspólnie z Fundacją Zaczytani.org otworzy dziewięć lokalnych Zaczytanych Bibliotek – po jednej w okolicy każdego centrum obsługi zamówień Amazon w Polsce. Biblioteki dla dzieci będą otwierane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych lub oświatowych, aby zwiększyć dostęp do literatury i wspierać rozwój młodych czytelników. Zaczytane Biblioteki nie są zwykłymi wypożyczalniami – podopieczni placówek mogą zabierać ulubione pozycje ze sobą lub przynosić własne, a Fundacja Zaczytani.org stale uzupełnia księgozbiory. W ten sposób promowana jest idea bookcrossingu, czyli dzielenia się książką.
Fundacja Zaczytani.org promuje zaangażowane czytelnictwo, prowadzi edukację społeczną i zwiększa dostęp do literatury. Wykorzystuje książkę jako narzędzie budowania relacji, nauki identyfikacji emocji i twórczego mierzenia się z wyzwaniami. Prowadzi Wielką Zbiórkę Książek, otwiera Zaczytane Biblioteki dla dzieci i dorosłych, realizuje programy edukacyjne, prowadzi bajkoterapię dla dzieci i biblioterapię dla seniorów oraz organizuje wystawy Zaczytanych Ławek.
Więcej informacji o kampanii Amazon Reads znajduje się na Amazon Blog: Day One.
Amazon w Polsce
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.
Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. Jego klienci mogą robić zakupy w przystępnych cenach wybierając z katalogu liczącego ponad 100 milionów produktów i ponad 30 kategorii i oraz ciesząc się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.