Księgarnie dostarczające dane do panelu BookScan Polska mają dużo lepsze wyniki niż rok temu! 

Przegląd

Poniżej zestawienie top20 Nielsen BookScan Polska dla tygodnia 48 (22-28 listopada). Jak widać gorące nowości gonią gorące nowości sprzed tygodnia, ale wygląda na to, że numer jeden w zestawieniu może być tylko jeden: “Czuły narrator” Olgi Tokarczuk.
Warto dodać, że te same firmy księgarskie dostarczające dane do panelu BookScan Polska (Book Book, Bookszpan&Liber, Glosel, Książnica Polska, Między Kartkami, Świat Książki) mają łącznie dużo lepsze wyniki niż dokładnie rok temu!

W roku 2019 w tygodniu 48 (24-30 listopada) zanotowaliśmy 333 700 sprzedanych egzemplarzy książek za 7,752 mln zł, 49 426 numerów ISBN, średnia cena wynosiła 23,20.
W tym roku w tygodniu 48 (22-28 listopada) jest to już 399 tys. sprzedanych egzemplarzy o wartości 9,206 mln zł, 52 356 zanotowanych numerów ISBN, średnia cena 23,07 zł.

I jak widać na wykresie poniżej sezon gwiazdkowy nabiera rumieńców, a ciągle jeszcze nie widzimy obrazków z grudnia!

Top 20 Nielsen Bookscan Polska:

NIELSEN BOOKSCAN POLSKA

Panel Nielsen BookScan działa w jedenastu krajach, w Polsce został uruchomiony w lipcu 2018 roku. Pokrywa ok. 10 -15% rynku księgarskiego (sieci księgarskie oraz księgarnie internetowe). Dane do Bookscan Polska dostarcza około 250 księgarń stacjonarnych (BookBook, Bookszpan, Książnica Polska, Między Kartkami, Świat Książki) i dwie księgarnie on-line (Taniaksiazka.pl i Swiatksiazki.pl). Łącznie w tym kanale Nielsen obserwuje ponad 10 mln transakcji rocznie, gdzie średnia cena detaliczna książki drukowanej wynosi blisko 25 zł brutto.

Model Bookscan jest ten sam w 11 krajach: informacje pochodzą z kas fiskalnych, badany jest popyt krajowy (eksport książek nie jest analizowany) i rynek nabywcy indywidualnego (sprzedaż b2b do bibliotek, szkół etc. nie wchodzi do zestawień).