Trzeci kwartał pod znakiem audiobooków, e-booków oraz podcastów

Przegląd

Niemal 3 miliony przeczytanych i przesłuchanych e-treści w trzecim kwartale. Rekordowe 155 tysięcy odtworzonych podcastów. Ponad 125 tysięcy nowych instalacji oraz 4,5 tysiąca nowych tytułów w aplikacji. Empik Go przygotował zestawienie najchętniej słuchanych i czytanych treści oraz trendów w swojej usłudze abonamentowej.

Rosnące zainteresowanie treściami audio

Pandemia przyczyniła się do wzrostu konsumpcji treści cyfrowych. Trend ten miał też swoją kontynuację w kolejnych miesiącach. W lipcu, sierpniu i wrześniu użytkownicy dodali do wirtualnej biblioteki w aplikacji niemal czterokrotnie więcej e-booków i audiobooków w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Przyczyniło się do tego przede wszystkim udostępnienie przez Empik Go treści cyfrowych w programie Empik Premium oraz zmiana programu Mój Empik w Empik Premium Free, w ramach którego jest również dostępne za darmo kilkaset ebooków i audiobooków. Użytkownicy w trzecim kwartale przeczytali ponad 880 tysięcy e-booków, a także przesłuchali ponad 1,7 miliona audiobooków oraz 155 tysięcy podcastów. Chętniej z treści cyfrowych korzystały kobiety (68%) niż mężczyźni (32%).

Top tytuły

Liderem trzeciego kwartału został Zygmunt Miłoszewski. Jego „Kwestia Ceny” to najchętniej czytana oraz słuchana powieść w aplikacji. Podsumowując ten czas pod kątem najpopularniejszych audiobooków, należy wskazać na „Statystycznie rzecz biorąc. Czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla” Janiny Bąk, „Pacjentkę” Alexa Michaelidesa oraz „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. Wśród e-booków największym zainteresowaniem cieszyły się „Zaginione” Lone Thelis, „Dlaczego nikt nie widzi, że umieram. Historie ofiar przemocy psychicznej” Renaty Kim oraz „Dziewczyna, którą znałaś” Nicoli Rayner. Letnie preferencje Polaków dotyczące gatunków skupiły się wokół kryminałów, sensacji, thrillerów oraz literatury obyczajowej.
Empik Go_Podsumowanie_infografika.jpg

Od startu oferty abonamentowej w 2018 roku odnotowujemy stałe wzrosty w każdym miesiącu. Lockdown i związana z nim promocja Empik Premium przyspieszyły znacząco to zjawisko. Dodatkowo obserwujemy coraz większe zaangażowanie abonentów, którzy słuchają i czytają coraz więcej treści cyfrowych.

Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content w Grupie Empik

Podcasty coraz bardziej popularne

Coraz więcej użytkowników Empik Go słucha podcastów, których w aplikacji jest już ponad 10 tys. odcinków z ponad 200 serii. Wśród najpopularniejszych tytułów znalazły się podcast oryginalny „Rozważna i Erotyczna” Magdy Mołek i Joanny Keszki oraz „Kryminatorium Empik Go. Historie, które wstrząsnęły światem” Marcina Myszki. Jesienią w aplikacji pojawią się kolejne nowości. W październiku zadebiutowała „Fandomówka” Aleksandry Woźniak, analiza świata fandomów – fanatyków popkultury skupionych wokół swoich ulubionych postaci i uniwersów. W tym samym miesiącu pojawił się także podcast stacji C+ i Polsat „Niewidzialne: stop przemocy”, w którym rozmowy z ofiarami przemocy przeprowadziła Katarzyna Grochola. Na przełomie października/listopada swoją premierę w aplikacji Empik Go będzie miała autorska seria podcastu kryminalnego Justyny Mazur „Piąte: Nie zabijaj. Droga po kres. Podcast oryginalny Empik Go”.
Kategorie: Wydarzenia
Tagi: EMPiK