Storytel Polska wzrost wpływów o 23 procent
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: Storytel
W roku 2019, Storytel Polska należąca do globalnej platformy streamingowej z audiobookami, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 22,7 proc. do 25,14 mln zł, wynik netto wzrósł z 79,1 tys. zł straty do 192,6 tys. zł zysku.
Według sprawozdania złożonego przez spółkę w KRS w ub.r. takie wpływy wyniosły 12,11 mln zł (9,42 mln zł od Storytel Sweden, a 2,7 mln od Storyside), wobec 13,55 mln zł rok wcześniej. Za to koszty poniesione na rzecz Storytel Sweden zwiększyły się rok do roku z 2,56 do 9,64 mln zł.- czytamy w serwisie Wirtualnemedia.pl.
Obecnie miesięczny abonament za Storytel wynosi 34,90 zł. (w 2019 było to 29,90 zł). Podwyżka nie obejmuje subskrypcji wykupionych wcześniej, nadal jest dostępna opcja 14-dniowego okresu próbnego za darmo. Storytel uzasadniło, że podniosło cenę, „aby dalej poszerzać naszą ofertę, podejmować współpracę z nowymi wydawcami i doskonalić naszą aplikację”.
Wynik sprzedażowy polskiej spółki Storytel poprawił się z 5,4 tys. zł straty do 373,3 tys. zł zysku, wynik operacyjny – z 0,09 zł straty do 404,8 tys. zł zysku, a wynik netto – z 79,1 tys. zł straty do 192,6 tys. zł zysku. Jedynym udziałowcem spółki jest Storytel Sweden.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/storytel-polska-firma-wyniki-finansowe-ze-wzrostem-wplywow-o-23-proc-i-zyskiem-podwyzka-ceny-dlaczego