Netflix. To się nigdy nie uda
Przegląd
- Typ: Biznes i ekonomia, Literatura faktu
- Marka: SQN, Wydawnictwo Sine Qua Non
Mark Randolph stworzył startup, pożyczając pieniądze od matki. Dziś Netflix wart jest blisko 200 miliardów dolarów
Już wkrótce nakładem Wydawnictwa SQN ukaże się opowieść założyciela Netflixa o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. Kiedy w 1997 roku Marc Randolph wpadł na pomysł wykorzystania internetu do wypożyczania filmów DVD, na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów, wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek.
Na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się uda. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
Kiedy przedsiębiorstwo jest jeszcze małe, zaufanie i efektywność idą łeb w łeb. Jeśli masz właściwych ludzi w zespole, nie musisz tłumaczyć im dokładnie, jak mają wykonywać swoją pracę – właściwie to często nie musisz nawet mówić im, co mają robić. Twoim zadaniem jest tylko wyjaśnić im jasno, co chcesz osiągnąć i dlaczego to ważne. Jeśli udało ci się zatrudnić właściwych ludzi – inteligentnych, zdolnych i godnych zaufania – sami dojdą do tego, co należy zrobić, po czym przystąpią do działania. Będą samodzielnie rozwiązywać problemy, zanim w ogóle dowiesz się o ich istnieniu.