Zmiany w Gandalf.com.pl – nowa strona internetowa oraz funkcjonalności
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
- Marka: Gandalf
Jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych przeprowadził całkowite odświeżenie strony internetowej. Została ona dostosowana do obecnie panujących trendów znanych z największych serwisów e-commerce. Pierwsze porównania wskazują, że zmiany już przyczyniły się do wzrostu konwersji.
To była rewolucja. 18.07 pierwsi Klienci zostali zaproszeni na nową wersję strony. Niektórzy z nich, najbardziej przyzwyczajeni do typowego ‘książkowego’ wyglądu przeżyli szok. Pierwsze wrażenie było jednak bardzo pozytywne. W nowej odsłonie sklep internetowy Gandalf.com.pl jest o wiele bardziej intuicyjny w obsłudze. Zyskał nową szatę graficzną, dzięki której poruszanie się po stronie zachęca do zakupów nie tylko książek, ale i całego asortymentu.
Jak przekonuje Anetta Wilczyńska – Prezes Gandalf.com.pl, zmiany były konieczne. “Gandalf to firma z tradycją. Funkcjonujemy od 2004 roku i w tym czasie wiele się zmieniło. Poszerzyliśmy asortyment, wprowadziliśmy wiele usprawnień i chociaż osiągnęliśmy duży sukces, nasza strona internetowa nie do końca to oddawała” – tłumaczy. “Chcemy zmieniać się dla naszych Klientów” – dodaje.
Firma zastosowała oryginalne podejście do wprowadzania zmian. Były one poprzedzone szerokimi testami „Friends and Family” oraz badaniami nad zachowaniem Użytkowników.
W pierwszej fazie dostęp do strony uzyskali jedynie pracownicy firmy, na kolejnym etapie do testów zaproszono stałych Klientów, a dopiero na koniec wejść na nią mogli szeroko pojęci użytkownicy internetu. Każdy rozdział prac nad stroną zakończony był podsumowaniem, badaniem satysfakcji i zachowań Klientów oraz wdrażaniem zmian.
W rezultacie proces zakupowy w sklepie został uproszczony, a strona dostosowana jest do urządzeń mobilnych. Klienci mają także do dyspozycji funkcjonalności, które znają z popularnych aplikacji. Mogą m.in. dodawać lubiane pozycje do “Ulubionych”, a następnie oglądać je na swojej wirtualnej półce. Innym przełomowym rozwiązaniem jest wprowadzeniem „Hitu Cenowego”, który od razu podpowiada Użytkownikom aktualną, najlepszą ofertę na serwisie. Dzięki temu strona „żyje”, a ostateczne rozwiązanie odpowiada na potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników.
O tym, że zmiany wprowadzane były przede wszystkim z myślą o kliencie, przekonuje również Max Cyrek, CEO agencji Cyrek Digital, odpowiedzialnej za nową identyfikację wizualną sklepu. “Dedykowany wygląd kategorii, zupełnie inny wygląd recenzji, przeprojektowany pod kątem UX proces zakupowy, czytelność i estetyka” – wymienia. “Wszystko to zostało opracowane, aby Gandalf.com.pl stał się sklepem zrzeszającym czytelników w całej Polsce”.