InPost przejmuje klientów firmy logistycznej Geis, która wycofuje się z Polski
Firma logistyczna Geis ogłosiła oficjalnie, że wycofuje się z działalności w Polsce z powodu braku rąk do pracy oraz niskiej marżowości sektora KEP. Umowy z jej klientami podpisuje już InPost, który oferuje także zatrudnienie osobom, dotychczas pracującym w Geis. Łącznie InPost oraz jego partnerzy chcą zatrudnić nawet 1000 osób.
Wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost rośnie dwukrotnie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Firma dostarczyła w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.
„Walka cenowa narzucona przez konkurencję na rynku kurierskim jest bardzo wymagająca – co pokazuje, że tylko doskonała organizacja, sprawna logistyka i nowoczesne wsparcie cyfrowe pozwoli przetrwać. Żałujemy, że firma Geis wycofuje się z rynku – ale też rozumiemy, że prawa biznesu są nieubłagane. Nie można działać poniżej granicy opłacalności. Dlatego oferujemy pracę osobom zatrudnionym dotychczas w Geis – zarówno w charakterze kurierów, jak i w naszych sortowniach czy na szczeblach menedżerskich. Klienci Geis już się do nas zgłaszają – sfinalizowaliśmy wiele umów i staramy się zapewnić im ciągłość oraz terminowość dostaw w związku z decyzją Geis. Jesteśmy obecnie liderem rynku KEP i chcemy nadal dynamicznie się rozwijać. Mamy jeszcze znaczną przestrzeń, by obsłużyć większe wolumeny przesyłek – w tym roku uruchomimy trzy nowe sortownie na terenie Polski” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
źródło InPost