E-Kiosk podsumowanie I kwartału 2019
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: e-Kiosk
E-Kiosk, w I kwartale br odnotował 28% wzrost wpływów – do 2,54 mln zł, także wynik netto poprawił się z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku.
Zysk brutto ze sprzedaży zmalał w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018 z 1,6 do 1,59 mln zł, jednocześnie zwiększył się wynik operacyjny z 432 tys. zł straty do 219 tys. zł zysku.
W pierwszym kwartale 2019 r. Spółka e-Kiosk S.A. skoncentrowała swoje działania na realizacji strategicznego obszaru, jakim jest wdrożenie nowego systemu CRM. Dzięki szerokim konsultacjom wewnętrznym i precyzyjnej analizie przedwdrożeniowej, powstały założenia umożliwiające przeniesienie wymagań biznesowych na funkcjonalności docelowego systemu. Równolegle rozpoczęto prace w kierunku opracowania nowych mechanizmów eCommerce, a także w pełni transparentnego rozwiązania umożliwiającego zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych.
Końcem pierwszego kwartału spółka e-Kiosk S.A. sfinalizowała prace nad projektem GetLicensed, dofinansowanym w ramach funduszu Google Digital News Initiative. W rezultacie opracowano ogólnodostępną platformę dla twórców, wydawców oraz nabywców służącą do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Obecnie na rynku jest to jedyne globalne rozwiązanie, przeznaczone dla wydawców, blogerów, czy selfpublisherów. – czytamy w komunikacie Zarządu.
E-Kiosk jest właścicielem platform E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami.