Merlin Group z nową technologią programu lojalnościowego

Merlin Group z nową technologią programu lojalnościowego

Przegląd

Merlin Group, właściciel sklepów internetowych Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl, podpisał list intencyjny ze spółką Krypto Jam dotyczący wspólnych prac na technologią blockchain.

Strony zadeklarowały rozpoczęcie prac nad rozwojem technologii blockchain zmierzających do stworzenia innowacyjnego programu lojalnościowego dla klientów Grupy opartego na tokenizacji lojalności klientów. Intencją stron jest umożliwienie korzystania z technologii innym podmiotom z rynku e-commerce w Polsce i Europie, a w konsekwencji osiągnięcie pozycji lidera tokenizacji lojalności klientów w Europie.

W ocenie zarządu będzie to pierwszy projekt tokenizacji e-commerce w Europie, prowadzony przez spółkę publiczną o ugruntowanej pozycji rynkowej w swojej branży.–  czytamy w komunikacie giełdowym Merlin Group.

Firma zapowiada też, że chce stworzyć autorską kryptowalutę. Tokenizacja jest kontynuacją strategii Grupy – przeniesiono już sklep Merlin.pl na nową, autorską platformę informatyczną, uruchomiono własne centrum logistyczne pod Warszawą

Zgodnie z listem intencyjnym Merlin Group i Krypto Jam w ciągu miesiąca powinny zawrzeć umowę precyzującą warunki współpracy.

Skonsolidowane przychody Merlin Group S.A. w 2017 wyniosły niemal 40 mln zł, co w stosunku do 18 mln przychodów spółki Topmall w 2016 roku oznacza
wzrost o ponad 120%. Przychody Grupy Kapitałowej w pierwszym kwartale 2018, przekroczyły 10 mln PLN, co w stosunku do 7 mln w pierwszym kwartale 2017 oznacza wzrost o 43%.
Strata netto w I kw. wyniosła  3,5 mln zł (w I kwartale 2017 wynosiła  2,48 mln zł).

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Merlin