Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW – nabór trwa
Przegląd
- Typ: Szkolenia
Są jeszcze wolne miejsca na nowy rok akademicki. Rekrutacja prowadzona będzie do wyczerpania limitu miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zajęcia rozpoczynają się w listopadzie.
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.
Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2017 r. do lipca 2018 r., egzamin końcowy we wrześniu 2018. Zajęcia odbywają się co kilka tygodni (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. 13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, prawem autorskim, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishing.
Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Zajęcia prowadzą m.in.:
Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Matuszewski (Wolters Kluwer) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (prezes BMR, Wirtualny Wydawca) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – prawo autorskie
Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) – książka i prawo
Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (d. Uniwersytet Łódzki) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki
Jerzy Okuniewski (wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, wiceprezes Książnicy Polskiej) – problemy księgarstwa polskiego
red. Paweł Waszczyk (red. nacz. “Biblioteki Analiz”) – książka na świecie, czytelnictwo
Jolanta Zyzek (BookBook) – problemy hurtu
Arkadiusz Seidler (Audioteka, d. dyr. w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) – relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik – księgarz, książki audio
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki
Piotr Kowalczyk (Ebook Friendly) – self-publishing, e-książki na świecie
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e-książki w Polsce
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, ks. Leszek Skorupa – różne segmenty polskiego rynku książki
dr hab. Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski, wiceprzewodniczący SKP) – transformacja polskiego rynku książki
Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę: www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl
Zainteresowanych prosimy o pilny kontakt
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.