25-lat wydawnictwa Pearson w Polsce

25-lat wydawnictwa Pearson w Polsce

Przegląd

 

Pearson, globalny lider w dostarczaniu edukacyjnych rozwiązań dla uczniów, nauczycieli, instytucji i samorządów na całym świecie świętuje swoje 25-lecie działalności w Polsce. 7 września w warszawskich Łazienkach, odbyło się uroczyste spotkanie dla wszystkich partnerów z w Polsce, z udziałem Grega Forbesa, szefa regionu Pearson EAA – Europa Azja Afryka oraz Roda Bristowa, szefa Core Markets w Pearson.

Pearson, założony w 1884 roku w Yorkshire w Wielkiej Brytanii, od ponad 250 lat wspiera procesy kształcenia przez całe życie i aktywnie pomaga udoskonalać systemy edukacji szkolnej, akademickiej, pozaszkolnej i zawodowej w ponad 70 krajach. 25 lat temu firma otworzyła swój pierwszy oddział w Polsce – Pearson Central Europe.

Od 25 lat w Polsce wprowadzamy w życie nasze motto „Zawsze warto się uczyć” i towarzyszymy w codziennej pracy nauczycielom i uczniom, oferując  kompleksowe i nowatorskie rozwiązania edukacyjne, dopasowane do indywidualnych potrzeb uczących się. Naszą pasją jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi i na każdym etapie nauczania. Głęboko wierzymy, że w każdym tkwi potencjał do twórczej nauki przez całe życie – powiedział Marek Jakimowicz, Wiceprezes Central&Eastern Europe Pearson.

W ciągu 25 lat w Polsce, firma m.in. opracowała repetytorium maturalne, kurs dla dzieci English Adventure, z którego obecnie korzysta co piąte dziecko w Polsce czy aplikację dającą nauczycielom bezpłatny dostęp do materiałów Pearson – ePanel. W 2013 roku egzaminy Pearson Test of English General zostały uznane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako potwierdzenie kompetencji językowych dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. W 2016 r., rozpoczynając obchody 25-lecia, firma przygotowała interaktywną platformę on-line – eDiagnoza, która ma ułatwić szkołom postępy uczniów w nauce języków obcych.

W swojej działalności biznesowej Pearson przywiązuje dużą wagę do mierzenia skuteczności edukacyjnej (ang. efficacy) swoich produktów. Prowadzi regularne badania, które służą poznawaniu i zaspokajaniu potrzeb interesariuszy. Dzięki systematycznej ocenie efektywności oraz dialogowi z nauczycielami i uczniami może tworzyć elastyczne oraz innowacyjne rozwiązania edukacyjne, które umożliwiają pozyskanie umiejętności językowych na najwyższym poziomie każdemu na każdym poziomie nauczania.

Szczególnie istotne w procesie projektowania produktów oferowanych przez Pearson jest wywieranie pozytywnego wpływu społecznego. Przyjmując, że dobra edukacja jest kluczowym czynnikiem nie tylko do rozwoju człowieczeństwa, ale i budowania silnych społeczeństw oraz zdrowej gospodarki, podnoszenie jakości edukacji i zwiększanie dostępu do niej grupom nieuprzywilejowanym stało się jej priorytetem. Pearson od początku swojej działalności angażuje się także w pomoc organizacjom społecznym w Polsce. Od lat wspiera projekt „Tornister pełen uśmiechów” Caritas, współfinansuje również z międzynarodową platformą Kiva, dzięki której organizacje edukacyjne na całym świecie mogą uzyskać mikropożyczki na rozwój swojej działalności.

 

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: Pearson

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.