Jako firma rodzinna, ze 100% polskim kapitałem i tak dużym doświadczeniem w edukacji, podkreślamy naszą polskość na najważniejszym nośniku wydawnictwa jakim jest okładka. Mamy nadzieję, że świadomy wybór produktów polskich marek i patriotyzm konsumencki jest ważny nie tylko dla nas, ale także dla naszych klientów – powiedział Grzegorz Kowalski, Prezes Zarządu Grupy MAC S.A.
Grupa MAC jest jednym z nielicznych wydawnictw całkowicie opartym na polskim kapitale, działającym w tak dużej skali. W praktyce oznacza to, że każda złotówka wydana na produkty MAC, to kwota przeznaczona na rozwój polskiej gospodarki, tworzenie nowych miejsc pracy i poprawę jakości publikacji oferowanych przez wydawnictwo. Warto również dodać, że MAC jest jednym z największych pracodawców w regionie świętokrzyskim.
Badania analizujące patriotyzm konsumencki naszych rodaków napawają optymizmem. Jak wynika z raportu Open Research, aż 6. na 10. Polaków twierdzi, że polskość danego produktu stanowi dla nich istotny argument przy jego wyborze. Niestety dane pokazują też, że konsumenci nie zawsze potrafią trafnie zidentyfikować polską markę. Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
Zespół wydawnictwa wspiera nauczycieli i uczniów w codziennej edukacji, wydając podręczniki, ćwiczenia, materiały edukacyjne, jak również materiały metodyczne. Firma zatrudnia ok. 300 pracowników i współpracowników. Do tej pory wydawnictwo wydrukowało już 80 000 000 książek.