Legimi zadowolone z wyników publicznej oferty obligacji

Legimi zadowolone z wyników publicznej oferty obligacji

Przegląd

Wartość oferty wynosiła 1,5 mln złotych. Poznańska księgarnia Legimi.com, specjalizująca się w abonamentowym udostępnianiu ebooków pozyskała 1,2 mln. zł w wyniku przeprowadzonej w 1. połowie grudnia publicznej oferty publikacji. Fundusze te w całości przeznaczone zostaną na rozwój oferty „Czytnik za 1 zł”.
Przeniesienie znanego choćby z ofert operatorów telekomunikacyjnych modelu (urządzenie za symboliczną złotówkę w połączeniu z abonamentem, w tym przypadku na ebooki) spotkało się z dużym zainteresowaniem czytelników. W związku z tym, w celu przyspieszenia tempa rozwoju usługi Legimi wypuściło 2 serie obligacji. Po realizowanej w październiku ofercie prywatnej (o wartości prawie 1 mln zł) przyszedł czas na emisję publiczną. Również w tym wypadku sprzedaż obligacji o łącznej wartości ponad 1,2 mln zł należy traktować jako sukces i dowód zaufania inwestorów zarówno wobec Legimi, jak i prowadzącego sprzedaż Domu Maklerskiego Ventus Asset Management S.A.
Udało nam się stworzyć unikatowy produkt i w ciągu pół roku pozytywnie zweryfikować model biznesowy. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie mamy monopolu na to rozwiązanie. Dzięki dodatkowym funduszom możemy już na starcie wypracować dużą przewagę nad potencjalną konkurencją i faktycznie zmienić obraz rynku ebooków w Polsce – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Firma już od ponad 3 lat oferuje abonamentowy dostęp do tysięcy ebooków, współpracując z ponad 100 rodzimych wydawców, w tym tak znanymi, jak Grup Wydawnicza Foksal, Muza, Albatros, Burda Książki, HarperCollins czy też Sonia Draga. Dostarczana przez poznańską księgarnię usługa dostępna jest również w ofercie największych polskich operatorów komórkowych (Play, T-Mobile). Obecnie z Legimi korzysta ok. 10 tys. osób płacących regularnie i 100 000 sporadycznie.
W 2015 roku, poza wprowadzeniem do sprzedaży pakietu czytnik za 1 zł z abonamentem, Legimi udostępniło również usługę wypożyczeń bibliotecznych, z powodzeniem wdrożoną w placówkach w Gdańsku, Wrocławiu i warszawskim Wilanowie. Aplikacje mobilne Legimi zostały zainstalowane na ponad milionie urządzeń, a katalog ebooków dostępnych w abonamencie przekroczył 12 000. Istotną częścią działalności Legimi jest również opracowywanie i sprzedaż usług b2b dla rynku książki. Wdrożona i opatentowana technologia znaku wodnego Legimi Watermark zyskała uznanie nie tylko największych podmiotów z rodzimej branży ebooków, ale stosowana jest również przez wiele firm z zagranicy, m.in. Niemiec, Portugalii, Czech czy też Australii.

 

Legimi planuje rozwój sieci sprzedaży usługi abonamentowej w Polsce oraz jej poszerzenie o Czechy, Szwecję i Węgry . Spółka zakłada na koniec 2018 r . 30 % udział we wszystkich tych rynkach. Planowany zysk ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 3 lat do ponad 3,4 mln złotych.

 

źródło: Legimi

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.