Japońska sieć stacjonarnych księgarń wykupiła prawie cały nakład nowej książki Harukiego Murakamiego
Przegląd
- Typ: Rynek międzynarodowy
Kinokuniya, jedna z dużych japońskich sieci księgarń, wykupiła prawie cały nakład nowej książki Harukiego Murakamiego, zapowiadanego na wrzesień zbioru esejów „Powieściopisarz na wakacjach”.
„Rzeczywistość branży wygląda dzisiaj tak, że coraz trudniej jest stacjonarnym księgarniom zamówić egzemplarze głośnych premier. Aby móc rywalizować ze sprzedawcami internetowymi, księgarnie w całym kraju powinny teraz połączyć wysiłki, by ożywić tradycyjny model dystrybucji” – powiedział rzecznik sieci Kinokuniya w rozmowie z „Asahi Shimbun”.
W Japoni obowiązuje stała cena książki. Jednak księgarze nadal borykają się z konkurencją, jaką stanowią księgarnie internetowe. Te ostatnie, rozwijają się prężnie w dużej mierze dzięki przedsprzedażom (w stacjonarnych księgarniach nie sprzedaje się książek, które nie trafiły jeszcze na półki). Przedsprzedaże pozwalają wydawcom oszacować wielkość pierwszego nakładu. Kiedy więc zbliża się data premiery, znaczna ilość egzemplarzy trafia do sklepów internetowych, które mają już opłacone zamówienia i wiedzą wcześniej, ile książek można już uznać za sprzedane.
Sieć Kinokuniya zdecydowała się zakupić 90 tysięcy egzemplarzy pierwszego nakładu nowej książki Murakamiego (cały nakład wynosi 100 tysięcy), aby uniemożliwić sprzedawcom internetowym dużą sprzedaż książki (dla nich pozostało jedynie 5 tysięcy sztuk).
fot. pochodzi z
Artykuły powiązane:
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.