Sprzeczne statystyki rynku e-booków: Nielsen kontra AAP

Sprzeczne statystyki rynku e-booków: Nielsen kontra AAP

Przegląd

Nielsen zaprezentował raport z badania PubTrack Digital obejmującego dane o sprzedaży wśród trzydziestu największych wydawców książek w USA, podczas BookExpo America.  Wynika z niego, ze w ub.r. sprzedaż e-booków spadła o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2013.

Według Nielsena w  ub.r. Amerykanie kupili 223 mln e-booków, podczas gdy rok wcześniej było to 240 mln. Największą popularnością cieszyły się powieści dla dorosłych, które stanowiły 51 proc. wszystkich tytułów sprzedanych w formacie elektronicznym. Badanie wskazuje także, że 49 proc. czytelników w USA kupiło zarówno książki tradycyjne, jak i e-booki, natomiast na elektroniczne wydania zdecydowało się tylko 9 proc. kupujących.

Zupełnie inne informacje płyną z organizacji American Association of Publishers (AAP ). Według zebranych przez nią danych rynek e-booków nie zanotował w ub.r. spadku, a wręcz wzrost sprzedaży elektronicznych książek o 4,7 proc. Łączna wartość sprzedaży osiągnęła zaś poziom 1,6 mld dol.

 

źródło: wirtualnemedia

Tagi: AAP, ebooki, Nielsen

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.