Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków
Przegląd
- Typ: Książka naukowa
- Marka: Wydawnictwo UJ
Lindsey Biel
Integracja sensoryczna
Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków
Przekład Joanna Gołąb
Seria : Psychiatria i Psychoterapia
ISBN: 978-83-233-3891-8
Problemy sensoryczne – nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej – wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne ‒ niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć.
Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki.
„Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi”.
Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology
„Ta książka to bezcenny skarb dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń integracji sensorycznej i lektura obowiązkowa dla wszystkich opiekujących się dziećmi”.
Dr n. med. Brock L. Eide, dr n. med. Fernette F. Eide, autorzy książek The Misbehaved Child i The Dyslexic Advantage
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.