Polak lubi zakupy w Internecie – badanie TNS Polska i Ceneo.pl

Polak lubi zakupy w Internecie – badanie TNS Polska i Ceneo.pl

Przegląd

84% Polaków lubi zakupy w Internecie. 82% badanych deklaruje, że przegląda oferty e-sklepów dla przyjemności, szukając zakupowych inspiracji. Ponad połowa respondentów uważa, że kupowanie online jest tak samo bezpieczne, jak tradycyjne. To główne wnioski badania TNS Polska przygotowanego na zlecenie Ceneo.pl.

54% Polaków uważa, że zakupy przez Internet są przynajmniej tak samo bezpieczne, jak tradycyjne. Nieco większe zaufanie wykazują mężczyźni (58%) niż kobiety (51%).

Większość Polaków lubi robić zakupy online – taką deklarację złożyło 84% ankietowanych. Równie duża grupa – 82% – przyznała się do przeglądania internetowych ofert dla przyjemności, choć zdecydowanie częściej robią to kobiety (86%) niż mężczyźni (76%). Takie wirtualne wycieczki po e-sklepach często kończą się konkretnym zakupem.

Jak pokazuje badanie, najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych przez Polaków w Sieci to sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) i moda (51%) – ta ostania kategoria jest domeną kobiet (69% w stosunku do 29% mężczyzn). Prawie połowa badanych ma też doświadczenia z kupowaniem książek (49%), telefonów i akcesoriów elektronicznych (48%). Mocną pozycję w rankingu ulubionych kategorii internetowych zakupów Polaków (niemal 1/3) mają kosmetyki i produkty dla dzieci.

Do największych trudności kupujący online zaliczają koszty dostawy (65%) oraz problemy z odbiorem, związane z koniecznością dopasowania się do godzin pracy firm kurierskich (50%). Spora część badanych uważa, że zdjęcia i opisy produktów często nie wystarczają do tego, by podjąć decyzję o zakupie (65%).

Szczegółowy ranking można pobrać ze strony www.ranking.ceneo.pl.

O badaniu
Badanie trwało od 18 do 25 września 2014 r. Zrealizowano je na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 15 i więcej lat. Grupa osób badanych jest zróżnicowana pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejsca zamieszkania. Realizator: TNS Polska na zlecenie serwisu Ceneo.pl.

Raport został uzupełniony o dane serwisu Ceneo.pl zebrane z 1,2 mln ankiet, które internauci przekazali po dokonaniu zakupów w sklepach online w okresie od września 2013 do września 2014 r.

(marketing news)

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.