Wydawnicze Prawa Murphy´ego
Przegląd
- Marka: Book Marketing Research
Pierwsze prawo wydawcy
Wydawca to ten, kto wydaje pieniądze
Drugie prawo wydawcy
Wydawca to ten, któremu się wydaje
Prawo spełnionej misji
Jeżeli książka się nie sprzedaje, to znaczy że głupi są czytelnicy a nie wydawca,
który zdecydował o jej wydaniu
Zasada rezonansu kształtotwórczego
Jeżeli odkryjesz niszę na rynku, nie podniecaj się. Na pewno kilku wydawców jednocześnie
wpadnie na ten sam pomysł
Podstawowa zasada badań rynkowych
Wykonuj badania rynku dotyczące tylko tych projektów, co do których nie masz
żadnych wątpliwości, oszczędzisz wiele czasu i pieniędzy
Prawo dyskusji panelowych
Najwięcej do powiedzenia na temat rynku książki mają ci, którzy nigdy w życiu
osobiście nie sprzedali żadnej książki
Zasada planowania strategicznego
Jeżeli mamy ambicję wydawać niskonakładowe publikacje społeczno-kulturalne, to
z pewnością będą one niskonakładowe
Zasada przynależności sektorowej
Wydawca katolicki to taka firma, w której przynajmniej Redaktor Naczelny jest
katolikiem i regularnie uczęszcza do kościoła, dzięki czemu oferta tego wydawnictwa
nigdy nie powinna być sprzeczna z nauką Kościoła Katolickiego
Podstawowe prawo fluktuacji autorów
Jeżeli jakimś cudem przejmiemy znanego autora do naszego wydawnictwa, jego najnowsza
książka wydana u nas będzie najgorsza ze wszystkich, jakie do tej pory napisał
Rozszerzenie prawa fluktuacji autorów
Jeżeli wreszcie zdobędziemy się na odwagę i odmówimy naszemu stałemu autorowi
wydania jego najnowszej pozycji, pozycja ta wydana w innym wydawnictwie odniesie
niebywały sukces
Zasada bezpowrotnych strat dla kultury
Zazwyczaj giną nam w redakcji tylko te nieopublikowane manuskrypty, które musimy
zwrócić sfrustrowanym autorom
Podstawowe prawo korektorskie
Jeżeli w naszej książce jest chociaż jedna strona z literówką, osoba na której
opinii najbardziej nam zależy, z pewnością otworzy książkę na tej właśnie stronie
Szczególny przypadek prawa korektorskiego
Jeżeli jeden jedyny raz, zapomnieliśmy wykonać korektę strony tytułowej, na pewno
znajdzie się tam przynajmniej jedna literówka
nie przyszły powiedzą, że otrzymały zaproszenie w dzień po promocji
zaproszenia
Prawo odpowiedniej chwili
Większość autorów wstępuje do swojej ulubionej księgami w przerwie między jedną
a drugą dostawą ich książek
Pierwsze prawo finansowe
Księgarnia w najbardziej atrakcyjnym punkcie miasta zazwyczaj jest najgorszym
płatnikiem
Komentarz do pierwszego prawa finansowego
Niestety nasi autorzy wypatrują swoich dzieł zazwyczaj w tych księgarniach
Konsekwencja
Aby nie utracić naszych najlepszych autorów, powinniśmy uwzględnić niezapłacone
rachunki z tych księgarń w kosztach promocji
Drugie prawo finansowe
Największe “zatory” płatnicze w księgarniach powstają w miesiącach:
a) w kwietniu – kiedy trzeba płacić podatki za ubiegły rok,
b) we wrześniu – kiedy trzeba płacić gotówką za podręczniki,
c) w grudniu – kiedy trzeba płacić za “przestrzelone” świąteczne zakupy,
d) w pozostałych miesiącach – kiedy małe obroty nie pozwalają na pokrycie wszystkich
kosztów eksploatacji księgarni
Artykuły powiązane:
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.