Wydawnicze Prawa Murphy´ego

Wydawnicze Prawa Murphy´ego

Przegląd

 

Pierwsze prawo wydawcy

Wydawca to ten, kto wydaje pieniądze

 

Drugie prawo wydawcy

Wydawca to ten, któremu się wydaje

 

Prawo spełnionej misji

Jeżeli książka się nie sprzedaje, to znaczy że głupi są czytelnicy a nie wydawca,
który zdecydował o jej wydaniu

 

Zasada rezonansu kształtotwórczego

Jeżeli odkryjesz niszę na rynku, nie podniecaj się. Na pewno kilku wydawców jednocześnie
wpadnie na ten sam pomysł

 

Podstawowa zasada badań rynkowych

Wykonuj badania rynku dotyczące tylko tych projektów, co do których nie masz
żadnych wątpliwości, oszczędzisz wiele czasu i pieniędzy

 

Prawo dyskusji panelowych

Najwięcej do powiedzenia na temat rynku książki mają ci, którzy nigdy w życiu
osobiście nie sprzedali żadnej książki

 

Zasada planowania strategicznego

Jeżeli mamy ambicję wydawać niskonakładowe publikacje społeczno-kulturalne, to
z pewnością będą one niskonakładowe

 

Zasada przynależności sektorowej

Wydawca katolicki to taka firma, w której przynajmniej Redaktor Naczelny jest
katolikiem i regularnie uczęszcza do kościoła, dzięki czemu oferta tego wydawnictwa
nigdy nie powinna być sprzeczna z nauką Kościoła Katolickiego

Podstawowe prawo fluktuacji autorów

Jeżeli jakimś cudem przejmiemy znanego autora do naszego wydawnictwa, jego najnowsza
książka wydana u nas będzie najgorsza ze wszystkich, jakie do tej pory napisał

Rozszerzenie prawa fluktuacji autorów

Jeżeli wreszcie zdobędziemy się na odwagę i odmówimy naszemu stałemu autorowi
wydania jego najnowszej pozycji, pozycja ta wydana w innym wydawnictwie odniesie
niebywały sukces

Zasada bezpowrotnych strat dla kultury

Zazwyczaj giną nam w redakcji tylko te nieopublikowane manuskrypty, które musimy
zwrócić sfrustrowanym autorom

Podstawowe prawo korektorskie

Jeżeli w naszej książce jest chociaż jedna strona z literówką, osoba na której
opinii najbardziej nam zależy, z pewnością otworzy książkę na tej właśnie stronie

Szczególny przypadek prawa korektorskiego

Jeżeli jeden jedyny raz, zapomnieliśmy wykonać korektę strony tytułowej, na pewno
znajdzie się tam przynajmniej jedna literówka

Podstawowy powód odrzucenia oferty przez czytelnika
Książka jest za droga bez względu na cenę
Prawo przepływu informacji
Bez względu na to, jak wcześnie wyślesz zaproszenia na promocję, osoby które
nie przyszły powiedzą, że otrzymały zaproszenie w dzień po promocji
Szczególny przypadek
Osoby, na których ci najbardziej zależało powiedzą, że w ogóle nie otrzymały
zaproszenia

Prawo odpowiedniej chwili

Większość autorów wstępuje do swojej ulubionej księgami w przerwie między jedną
a drugą dostawą ich książek

Pierwsze prawo finansowe

Księgarnia w najbardziej atrakcyjnym punkcie miasta zazwyczaj jest najgorszym
płatnikiem

Komentarz do pierwszego prawa finansowego

Niestety nasi autorzy wypatrują swoich dzieł zazwyczaj w tych księgarniach

Konsekwencja

Aby nie utracić naszych najlepszych autorów, powinniśmy uwzględnić niezapłacone
rachunki z tych księgarń w kosztach promocji

Drugie prawo finansowe

Największe “zatory” płatnicze w księgarniach powstają w miesiącach:
a) w kwietniu – kiedy trzeba płacić podatki za ubiegły rok,
b) we wrześniu – kiedy trzeba płacić gotówką za podręczniki,
c) w grudniu – kiedy trzeba płacić za “przestrzelone” świąteczne zakupy,

d) w pozostałych miesiącach – kiedy małe obroty nie pozwalają na pokrycie wszystkich
kosztów eksploatacji księgarni

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.