Grupa PWN w 2013 roku
Przegląd
- Typ: Rankingi, Wydawnictwa
- Marka: Wydawnictwo Naukowe PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN SA
OSDW Azymut Sp. z o.o.
Wydawnictwo Szkolne Sp. z o.o.
eduintegrator Sp. z o.o.
Wydawnictwo Lekarskie PZWL Sp. z o.o.
PWN Inwestycje Sp. z o.o.
PWN Publishing Group SA
PWN Ukraina
Yurincom
Księgarnie PWN Sp. z o.o.
Poleng Sp. z o.o.
Estate Sp. z o.o.
Estate Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
Dom Wydawniczy PWN (d. Carta Blanca Sp. z o.o.)
SuperMemoWorld Sp. z o.o.
Ravelo
Lideria
Biblionetka
Podejmowane przez Grupę PWN inicjatywy przebiegały w minionym roku w trzech kluczowych obszarach – wydawniczym, dystrybucyjnym oraz e-commerce.
W ramach działalności wydawniczej PWN konsekwentnie stawia na rozwój technologii i innowacyjność swoich produktów. Przykładem jest projekt Olive Green – pierwszy fabularny film interaktywny, stworzony z myślą o nauce języka angielskiego, autorstwa SuperMemo World, spółki z Grupy PWN. Projekt jest dostępny w formie serwisu online OliveGreenTheMovie.com.
Innowacyjne podejście w two¬rzeniu materiałów i przestrzeni do nauki pozwala PWN rozwijać swoją ofertę w nowych segmentach. Najlepszym na to dowodem jest edukacja przedszkolna, bowiem po niespełna 2 latach obecności w tym sektorze wydawnictwo z powodzeniem wprowadza kolejne pozycje dla najmłodszych (Kalendarz przedszkolaka, Trampolina) i zwiększa udziały w rynku.Materiały obudowane są ćwiczeniami interaktywnymi (na urządzenia mobilne i tablicę interaktywną), dostosowanymi do umiejętności i możliwości manualnych dzieci.
PWN to również dostawca usług szkoleniowych i konferencyjnych. Tylko w ostatnim kwartale 2013 r. zostało zorganizowanych prawie 30 spotkań adresowanych do różnych grup klientów, w tym: lekarzy, pielęgniarek, środowiska akademickiego oraz profesjonalistów. Pozycja Grupy PWN jako podmiotu oferującego szkolenia oraz konferencje jest konsekwentnie umacniana i poszerzana o nowe grupy odbiorców.
W ramach działalności dystrybucyjnej Grupy PWN w 2013 r. Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw – AZYMUT Sp. z o.o. zakończył proces modernizacji oraz rozbudowę infrastruktury magazynowej. Powiększenie powierzchni magazynu o 8 000 m2 oraz udoskonalenie automatyki wspomagającej proces kompletacji umożliwiły podwojenie dotychczasowej wydajności realizacji zamówień do poziomu 11 000 paczek dziennie, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich standardów świadczonych usług.
Grupa PWN dokonała w 2013 r. wielu akwizycji w sektorze e-commerce, w którym dynamicznie się rozwija. W ciągu ostatniego roku sfinalizowała transakcję zakupu Weltbild.pl, następnie objęła 100% udziałów w spółce BiblioNETka i przejęła księgarnię internetową Lideria.pl. Wszystkie te decyzje służą wzmocnieniu pozycji PWN na rynku e-commerce oraz rozbudowaniu kompetencji technologicznych, w tym tych związanych ze sprzedażą treści cyfrowych.
W skład e-commerce Grupy PWN wchodzą obecnie następujące podmioty: księgarnie internetowe pwn.pl, weltbild.pl, lideria.pl, czytelnia on-lineibuk.pl i serwis BiblioNETka.pl, stanowiąc znakomite uzupełnienie tradycyjnej działalności Grupy.
W 2013 r. zdecydowano również o wprowadzeniu ujednoliconej marki PWN dla spółek należących do Grupy. Odświeżono wizerunek marki PWN m.in. poprzez modernizację znaku graficznego. Swoim klientom PWN zaprezentowało się w nowej identyfikacji wizualnej.
W 2013 roku spółki wydawnicze Grupy PWN zanotowały przychody ze sprzedaży książek na poziomie 123,33 mln zł, co daje 3,2% wzrost w stosunku do roku 2012. Z kolei łączny skonsolidowany przychód ze sprzedaży całej Grupy PWN wyniósł 290,31 mln zł.
W roku ubiegłym Grupa PWN wydała 2390 tytułów, w tym 681 nowości. Łącznie sprzedano ponad 3 531 915 egz. książek.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.