Pearson Central Europe w 2012 roku

Pearson Central Europe w 2012 roku
Pearson jest największą na świecie firmą edukacyjną dostarczającą instytucjom, nauczycielom i wszystkim uczącym się kompleksowe i nowatorskie rozwiązania, dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. W skład grupy Pearson wchodzą między innymi dziennik The Financial Times, sieć szkół językowych Wall Street English oraz GlobalEnglish oferujący specjalistyczne kursy korporacyjne. W zeszłym roku wydawnictwo Penguin będące dotychczas wyłączną własnością Pearsona, zostało połączone z Random House tworząc joint venture pod nazwą Penguin Random House. W 2012 połowa przychodów firmy na świecie pochodziła ze sprzedaży usług i produktów cyfrowych (dla porównania 5 lat temu stanowiły one jedynie 1/3 sprzedaży).

W listopadzie 2012 roku Pearson opublikował kluczowy dla polityków, dyrektorów szkół, przedstawicieli świata akademickiego raport ‘The Learning Curve’ (Krzywa uczenia się), umożliwiający zidentyfikowanie najważniejszych czynników, które pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce. Na początku tego roku ukazał się kolejny ważny raport  Pearsona ‘An avalanche is coming’ (Nadchodzi lawina) dotyczący zmian w szkolnictwie wyższym.

Pearson Central Europe od 22 lat zapewnia publikacje, a także nowoczesne rozwiązania on-line przygotowane specjalnie dla polskich uczniów, nauczycieli i instytucji. Wśród oferowanych usług i narzędzi można znaleźć również platformy edukacyjne, repozytoria treści dydaktyczno-naukowych, otwarte zasoby dydaktyczne, jak i szereg brytyjskich i międzynarodowych kwalifikacji zawodowych BTEC. W ofercie znajdują się również egzaminy Pearson Test of English General, Pearson Test of English Young Learners oraz, od 2013 roku, również egzaminy LCCI przeprowadzane we współpracy z Pearson Edexcel, który jest głównym brytyjskim organem przyznającym kwalifikacje.

Polski oddział jest centrum zarządzania na Europę Centralną i Wschodnią (łącznie 33 kraje regionu). Unifikacja wizerunku firmy Pearson zapoczątkowana w połowie 2011 roku oraz związana z tym integracja działań i współpraca pomiędzy oddziałami pozwala Pearson Central Europe na korzystanie z najlepszych osiągnięć w tworzeniu nowoczesnych materiałów edukacyjnych do nauki języka angielskiego i niemieckiego, wykorzystanie wiedzy eksperckiej oraz innowacyjnych rozwiązań.

W 2012 roku Pearson Central Europe zanotował 3,9% wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 96,96 mln zł*. Zysk netto wyniósł 16,79 mln zł.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 626 tytułów, w tym 229 nowości. Łącznie sprzedano 4,16 mln egz. książek w średniej cenie 22,16 zł za egz.
 
* Wynik zawiera sprzedaż książek, a także usług i produktów cyfrowych, w związku z ich zwiększającym się udziałem w całości sprzedaży Pearson Central Europe.
*  Wynik NIE ZAWIERA przychodu z działań grupy Edexcel w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, oraz sprzedaży książek i usług w regionie Europe Wschodniej, który raportowany jest przez brytyjski oddział firmy.
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.