Czarna Owca podsumowała 2011 rok

Czarna Owca podsumowała 2011 rok
Wydawnictwo Czarna Owca (dawniej Jacek Santorski & Co) istnieje od 1991 roku. Początkowo specjalizowało się w literaturze psychologicznej, ale na przestrzeni lat oferta Wydawnictwa rozszerzona została m.in. o literaturę piękną, psychologię i psychoterapię, poradniki, przewodniki duchowe, książki dla dzieci i młodzieży, doskonałą literaturę skandynawską, kryminały oraz poradniki i książki o seksie. Oficyna zatrudnia 18 osób.  

Do najważniejszych wydarzeń, które miały miejsce w firmie w 2011 roku Oficyna zalicza:

  • utrzymanie bardzo wysokiego poziomu sprzedaży z roku 2010
  • organizację głośnych debat dotyczących „Dużej książki o aborcji” (m. in. w „Krytyce Politycznej” oraz „Gazecie Wyborczej”)
  • stałą obecność książek wydawnictwa na listach bestsellerów w ciągu całego 2011 roku
  • czołowe miejsca w najbardziej prestiżowych rocznych zestawieniach – wśród 10 najlepiej sprzedających się książek roku 2011 wg „Gazety Wyborczej” znalazło się 5 książek Czarnej Owcy
  • nominację trzeci rok z rzędu do „Bestsellerów Empiku” dla „Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet”
  • kontynuowanie wydawania najlepszych szwedzkich autorów kryminałów w ramach Czarnej Serii (m. in. Camilla Lackberg, Liza Marklund, Hakan Nessser, Ake Edwardson)
  • wprowadzenie nowych autorów kryminałów w Czarnej Serii, m. in. Jensa Hovsgaarda, Hansa Rosenfeldta i Michaela Hjortha
  • rozszerzenie oferty audiobooków i e-booków (w formacie ePUB i MOBI)
  • wydanie na trzech nośnikach (wydanie tradycyjne, e-book, audiobook) powieści szpiegowskiej „Nielegalni” 
  • liczne akcje promocyjne organizowane z dystrybutorami e-booków
  • wydanie książki „Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet” z okładką filmową w związku z premierą filmu na jej podstawie oraz wspólna akcja promocyjna z dystrybutorem filmu
  • szeroko zakrojone kampanie promocyjne najważniejszych książek oficyny, m. in kampanie outdoorowe, spoty w TV, reklamy w prasie i internecie, działania na portalach społecznościowych
  • udział w największych imprezach targowych w kraju (targi książki w Warszawie i Krakowie) oraz imprezach promujących skandynawską literaturę (Dni Szwecji, Dzień skandynawski), organizację wielu spotkań autorskich
  • wyodrębnienie spółki córki – Wydawnictwa Czarna Owieczka, specjalizującego się w w literaturze dla dzieci i młodzieży

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (74 629 egz)
  • Latarnik (59 494 egz.)
  • Syrenka (52 587 egz.)
  • Niemiecki bękart (46 945 egz.)
  • Dziewczyna, która igrała z ogniem (46 646 egz.)
  • Zamek z piasku, który runął (43 984 egz.)
  • Nielegalni (42 799 egz.)
  • W innym czasie, w innym życiu (18 646 egz.)
  • Księżniczka z lodu (16 652 egz.)
  • Kaznodzieja (14 865 egz.)

W 2011 roku Czarna Owca zanotowała przychody ze sprzedaży książek na poziomie 17,76 mln zł, co daje 5,8% spadek w stosunku do roku 2010.

 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 88 tytułów, w tym 70 nowości. Łącznie sprzedano 873 262 egz. książek w średniej cenie 22,33 zł za egz.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.