Pearson Central Europe w 2010 roku

Pearson Central Europe w 2010 roku
Pearson Central Europe obchodzi w tym roku 20-lecie działalności w Polsce. Firma jest częścią międzynarodowej grupy edukacyjnej Pearson, do której należą między innymi Penguin, Financial Times, a także Edexcel i Fronter. Od 2008 roku oddział polski jest odpowiedzialny za obecność i rozwój grupy także w 13 krajach Europy Centralnej.

Publikacje Pearson Central Europe opracowywane są przez międzynarodowy zespół autorów, przy dużym udziale nauczycieli, a następnie pilotowane w lokalnych szkołach. Dzięki temu odpowiadają na potrzeby edukacyjne uczniów oraz są dopasowane do wymogów systemu edukacji.

Ceniąc rozpoznawalność marki Longman przez ostatnie lata wydawnictwo publikowało tytuły jako Pearson Longman. W związku z rosnącą integracją działań w ramach grupy i poszerzeniem oferty w Polsce o materiały do nauki języka niemieckiego, kwalifikacje zawodowe Edexcel czy nowoczesne rozwiązania online dla szkół Fronter, z końcem 2011 roku firma zacznie publikować pod marką Pearson. Zmiana ta oznaczać będzie między innymi to, że symbol statku Longmana przestanie pojawiać się na materiałach wydawniczych i zostanie zastąpiony przez logo Pearson.

Dalsza współpraca i integracja działań w ramach grupy Pearson zapewni możliwość korzystania z najlepszych osiągnięć w tworzeniu nowoczesnych materiałów edukacyjnych, wykorzystanie wiedzy eksperckiej oraz innowacyjnych rozwiązań.

Najważniejsze wydarzenia 2010:

  • Ukazała się pierwsza publikacja wydawnictwa przeznaczona do nauki języka niemieckiego. Matura podstawowa z języka niemieckiego, oparta na formule najpopularniejszej w Polsce serii podręczników do angielskiego przygotowujących do egzaminów końcowych, stała się bestsellerem już w pierwszym roku przekraczając oczekiwany poziom sprzedaży.
  • Przygotowanie kompletnej listy nowych i uaktualnionych podręczników i repetytoriów przygotowujących do matury i egzaminu gimnazjalnego w nowej formule (od 2012 roku).
  • Przygotowanie pierwszych na Polskim rynku zeszytów ćwiczeń online MyEnglishLab do kluczowych publikacji przeznaczonych dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  • Przygotowanie uaktualnionej oferty publikacji na rynek serbski w związku z reformą systemu edukacji.
  • Rozpoczęcie działalności przedstawiciela Pearson Edexcel, którego zadaniem jest popularyzacja kwalifikacji zawodowych Edexcel w Polsce i rynkach Europy Centralnej.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • English Adventure
  • Friends
  • Shy High
  • Look!
  • Upbeat
  • Exam Challenges
  • Matura podstawowa
  • Opportunities Global
  • Success

W 2010 roku Pearson Central Europe zanotował 3,8% wzrost przychodów ze sprzedaży książek, które wyniosły 86,09 mln zł.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 109 nowości. Łącznie sprzedano ponad 4 mln egz. książek w średniej cenie 21,10 zł za egz..
 

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.