To co mnie w tej pracy fascynuje i dostarcza dużo inspiracji to łączenie specyfiki mediów i handlu

To co mnie w tej pracy fascynuje i dostarcza dużo inspiracji to łączenie specyfiki mediów i handlu

Przegląd

Mateusz Włodarczyk (Wirtualny Wydawca): Niedawno została Pani Prezesem sklepu internetowego Merlin.pl Jak wiemy nie jest to dla Pani obca firma, wręcz przeciwnie, gdyż dotychczas pracowała Pani w Merlinie na stanowisku dyrektora działu sprzedaży. Od jak dawna Pani kariera zawodowa związana jest z tą firmą? Czy pracowała Pani gdzieś wcześniej?Anna Bogdańska (Prezes Merlin.pl): Z Merlinem jestem związana od marca 2007 roku. Wcześniej przez pół roku byłam Prezesem Zarządu Telewizji Kino Polska. Do telewizji trafiłam z Gazety Wyborczej i Wydawnictwa Agora, w którym pracowałam na stanowisku dyrektora marketingu. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobyłam w hiszpańskim koncernie spożywczym JOYCO, przejętym przez Wrigley’s Group, gdzie najpierw byłam dyrektorem marketingu, a później dyrektorem generalnym spółki.

MW:
Merlin.pl to największy wielobranżowy polski sklep internetowy. Stanowisko Prezesa w tak dynamicznie rozwijającej się firmie to niezwykle odpowiedzialne zadanie. Czy zgadza się Pani ze mną, iż jest to praca pełna codziennych wyzwań i problemów?

AB: Wyzwania i problemy to chleb powszedni pracy managera w każdej branży. Merlin pod tym względem nie różni się od branż, w których pracowałam poprzednio. To co mnie w tej pracy fascynuje i dostarcza dużo inspiracji to łączenie specyfiki mediów i handlu, czyli dwóch branż w których mam doświadczenie zawodowe.

MW: Po objęciu stanowiska prezesa zachowała Pani nadal dotychczasową funkcję dyrektora działu sprzedaży. Czy nie oznacza to dla Pani dwa razy więcej obowiązków? Czy też może niektóre obowiązki związane z nowym stanowiskiem pokrywają się zadaniami wcześniejszej funkcji?

AB: Tak, mam teraz więcej obowiązków, ale przez ostatni rok poznałam zespół Merlina i zdolności poszczególnych osób odpowiedzialnych za sprzedaż. Bieżące sprawy związane z zarządzaniem sprzedażą mogę delegować na szefów poszczególnych działów. Poza tym w zarządzie Merlina pracują bardzo doświadczeni menadżerowie, cały zespół jest zaangażowany w zarządzanie Spółką, to bardzo cenne dla „świeżo upieczonego” Prezesa.

MW: Z tego co wiem były prezes P. Krzysztof Jerzyk po złożeniu rezygnacji pozostał w spółce na stanowisku dyrektora finansowego. Co skłoniło zarząd firmy to podjęcia decyzji o zmianie prezesa Merlina? Czy w ostatnim czasie zmieniła się tylko osoba Prezesa, czy też miały miejsce inne ważne zamiany personalne?AB: Zmiana na stanowisku Prezesa podyktowana była indywidualną decyzją Krzysztofa Jerzyka. Poza tym w ostatnim czasie do zarządu Merlina dołączyły dwie nowe osoby – Piotr Dreszer odpowiedzialny za marketing i Radosław Krawczyk odpowiedzialny za strony www.MW: Czy ma Pani jakieś rewolucyjne pomysły na zmiany w Merlinie, czy też ma Pani zamiar trzymać się dotychczasowego sprawdzonego planu rozwoju? Czy możemy spodziewać się jakiś zmian w najbliższym czasie w sklepie internetowym Merlin.pl?

AB: Nie planujemy rewolucyjnych zmian, chcemy kontynuować dotychczasową strategię, czyli przede wszystkim utrzymać udział w rosnącym rynku e-commerce w tradycyjnych dla Merlina branżach – muzyka, film, książki i multimedia. Poza tym chcemy zwiększać udział w rynku poprzez wchodzenie w nowe branże. Staramy się by te branże były w jakiś sposób bliskie dotychczasowej specyfice Merlina – albo poprzez podobną grupę klientów, albo poprzez sposób podejmowania decyzji zakupowej lub wreszcie poprzez logistykę sprzedaży. W obecnej chwili przede wszystkim wzmacniamy pozycję dwóch istniejących już od jakiegoś czasu działów – zabawki i elektronika. Otworzyliśmy również dwa nowe działy – z kosmetykami oraz z artykułami do domu i ogrodu, aktywizujemy też nasz sklep partnerski e-cyfrowe.

MW: Merlin świętuje właśnie swoje 9 urodziny. Jako pionier polskiego e-commerce przygotowaliście Państwo specjalną 9- dniową promocję. Czy wzbudziła ona duże zainteresowanie wśród klientów? Jakie promocje w najbliższym czasie mogą na nas czekać na w Państwa sklepie? Czy szykują Państwo jakąś specjalną kampanie reklamową?

AB: Urodziny Merlina są wyjątkowym wydarzeniem, od początku istnienia firmy staramy się przygotować atrakcyjną, jubileuszową propozycję. Tegoroczna 9-dniowa promocja urodzinowa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem naszych klientów.
W każdym tygodniu można znaleźć u nas przynajmniej kilkanaście promocji. W tej chwili prowadzimy kampanie reklamujące działy merlinbeauty.pl i merlindom.pl, które połączone są z obniżką na wybrane towary z oferty. Kampanie prowadzimy tylko w internecie, na razie nie planujemy reklam telewizyjnych.

MW: Pozostaje mi życzyć Pani samych sukcesów!! Dziękuję za rozmowę

 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.