Langenscheidt w 2007 roku

Langenscheidt w 2007 roku
Langenscheidt w 2007 roku
Okres inwestycji i silnego rozwoju wydawnictwa
 
Rok 2007 był okresem silnego rozwoju wydawnictwa tj. inwestycji, rozwoju oferty i zwiększania personelu firmy. Langenscheidt Polska jest wydawcą słowników, książek pomocniczych i podręczników do nauki języków obcych, wyłącznym wydawcą przewodników, słowników i rozmówek marki Berlitz, a od lutego 2007 roku – wydawcą słowników i poradników z zakresu języka polskiego.
 
 
 
Poniżej zostały omówione najważniejsze wydarzenia w podziale na marki, tj. w działach „Języki obce”, „Podręczniki”, „Język polski”  i Berlitz.

Sukcesy w 2007 roku
Języki obce

1)    Nagroda Książka miesiąca Magazynu Literackiego KSIĄŻKI dla
Wielkiego słownika polsko-angielskiego, angielsko-polskiego pod red. prof. dr hab. Tadeusza Piotrkowskiego
2)    sukces serii Bajki po angielsku
3)    sukces serii Kursy z gwiazdami: Angielski z Kevinem, Niemiecki ze Steffenem, Włoski z Cozzą; wspólna promocja z Radiem ZET
4)    wzrost udziału języka angielskiego w ogólnym obrocie firmy

 
 

Podręczniki

6)    Wydanie El nuevo curso podręcznika do nauki języka hiszpańskiego (1. tom z 3-tomowej serii) w konkurencyjnej cenie
7)    Sprzedaż na rynki zachodnie podręcznika dla szkoły podstawowej REGENWURM (DER GRÜNE MAX)
8)    Sprzedaż licencji serii maturalnej do Czech

Język polski

9)    Wprowadzenie oferty z języka polskiego. Do końca 2007 roku ukazało się 18 tytułów.
10)     Rozpoczęcie na Targach Książki w Krakowie cyklu spotkań w ramach „TERAZ polski!”.

Berlitz
11)     Umocnienie oferty językowej i turystycznej Berlitz na rynku wydawniczym: Ukazanie się nowości: 10 Przewodników ilustrowanych, Wielkiego podróżniczego atlasu świata, Rozmówek praca za granicą, Przewodników Praca za granicą, Rozmówek bez cenzury
12)     Nagroda Książka Roku dla Wielkiego podróżniczego atlasu świata 

 
W 2007 roku Wydawnictwo Langenscheidt zanotowało 32% wzrost przychodów ze sprzedaży książek do poziomu 13,05 mln zł. Przychody ogółem wyniosły 13,57 mln zł. Firma wypracowała w tym okresie 230 tys. zł. zysku netto.
 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 220 tytułów, w tym 112 nowości. Łącznie sprzedano 996 672 egz. książek. Średnia cena książki wyniosła 13,10 zł.

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.