W tych dwóch słowach można by zamknąć podsumowanie ubiegłego roku Grupy Wydawniczej Helion. Zacznijmy od wzrostu. Gliwicka spółka ― jedno z najdynamiczniej rozwijających się wydawnictw w Polsce — zwiększyła w 2007 roku swoje przychody ze sprzedaży książek o 18%, osiągając przychód w wysokości 30,725 mln złotych ― z czego aż 6,2 mln pochodzi ze sprzedaży we własnych księgarniach internetowych wydawnictwa. Wzrost nie uwzględnia obrotów Wydawnictwa Bezdroża, który zostanie objęty osobnym zestawieniem.
Oznacza to, że Helion zrealizował 104% zakładanego w 2007 planu sprzedaży. Nie tylko przychody poszybowały w górę. Ta tendencja objęła także nakłady, a liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła o 28% i wyniosła w 2007 roku 1 114 000, w stosunku do 870 tys. w roku poprzednim. Wydawnictwo Helion wydało w ubiegłym roku ponad 480 nowych tytułów!
Od momentu powstania w 1991 roku Helion specjalizował się w literaturze informatycznej ― wydał ponad 1800 tytułów z tej dziedziny i sprzedał ponad 6 mln egzemplarzy, stając się niekwestowanym liderem tego sektora. Obecnie Grupa Wydawnicza Helion SA działa w siedmiu segmentach rynku książki, tworząc dla każdego z nich odrębną markę. Polityka rozwoju GW Helion polega bowiem na zdobywaniu dominacji marki w poszczególnych segmentach i budowaniu społeczności wiernych klientów.
16 lat i dalej rośnie!
Ubiegły, 16. już rok działalności Helionu to głównie powiększanie się grupy obsługiwanych sektorów, w tym rodziny marek wchodzących w skład Grupy Wydawniczej. Do marek Helion (książki informatyczne), Onepress (poradniki biznesowe), Septem (literatura poradnikowa), Editio (książka literacka) i Helion Edukacja (podręczniki szkolne), mających już silną pozycję w swoich segmentach, dołączyły poradniki psychologiczne sygnowane brandem Sensus i seria „Dla Bystrzaków” — polska edycja najpopularniejszej na świecie serii poradników „For Dummies”. Wprowadzenie tych ostatnich na rynek poprzedzone zostało szczegółowymi badaniami rynku i preferencji czytelniczych Polaków, które m.in. wyłoniły polską nazwę serii, zakres podejmowanych tematów i strategię promocji. Premiera „Dla Bystrzaków” odbyła się po miesiącach przygotowań w październiku na Targach Książki w Krakowie.
Jednak najbardziej sensacyjny okazał się dla wydawnictwa koniec roku, kiedy to GW Helion SA nabyła 85% udziałów w Wydawnictwie Bezdroża ― wydawcy wielokrotnie nagradzanych przewodników oraz strategicznego partnera Michelin w Polsce.
Sektor przewodników został wówczas siódmym obszarem rynku książki, w którym działa GW Helion SA. To najbardziej spektakularna konsekwencja wspomnianej już polityki rozwoju spółki, polegającej na wysokiej aktywności wydawniczej w obranych segmentach rynku, z założeniem budowania indywidualnych marek i szczególnej lojalności klientów.
Ważnym wydarzeniem ubiegłego roku było także uruchomienie księgarni psychologicznej sensus.pl, a w grudniu serwisu Helion.pl — największej księgarni informatycznej w Polsce — w zupełnie odmienionej oprawie, która wita Czytelników nie tylko nowym przejrzystym layoutem, ale przede wszystkim bardziej intuicyjną nawigacją i większą funkcjonalnością. Serwis Helion.pl przeszedł drobiazgowe badania użyteczności „starej” strony oraz projektu jego nowej wersji, dzięki czemu w oparciu o zebrane analizy powstał nowy, ergonomiczny i przyjazny dla użytkowników interfejs strony. Ponadto wprowadzono możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy innymi serwisami Grupy Wydawniczej Helion, co pozwala odwiedzającym serwis zapoznać się z całym spektrum tematycznym oferty wydawniczej.
Gazela w Superlidze Wydawców!
Jak widać, przyjęta strategia ekspansji na kolejne sektory okazała się powodzeniem — w ciągu 3 lat Helion przesunął się aż o 9 punktów w górę w Rankingu Największych Wydawnictw w Polsce, z miejsca 27. na wysoką, 18. pozycję za 2006 rok! Natomiast w rankingu przygotowanym przez „Newsweek Polska” Wydawnictwo Helion trafiło na prestiżową listę Superligi Wydawców! Odzwierciedla to także coraz lepszą kondycję rynku literatury fachowej i specjalistycznej, co z kolei obrazuje zmieniające się preferencje czytelnicze Polaków, którzy coraz częściej sięgają po książkę dla wiedzy, informacji i z powodu zainteresowań, a nie tylko dla relaksu i przyjemności.
Helion zakończył rok ponownie w gronie Gazel Biznesu, otrzymując tę prestiżową nagrodę dla najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw już po raz piąty. Co ważne, jest najdłużej utrzymującą się na liście firmą z branży. Ponadto wydawnictwo poprawiło swoją pozycję o 39 oczek w porównaniu z rokiem 2006!
GW Helion SA wysoko postawiła sobie poprzeczkę i w 2008 roku spodziewa się przychodu ze sprzedaży w wysokości 36,5 mln złotych!
Marki wydawnictwa Helion
Helion (literatura informatyczna) — ponad 1800 wydanych tytułów. To publikacje podążające za dynamicznie rozwijającymi się technologiami, kierowane do wszystkich użytkowników komputerów, bez względu na stopień zaawansowania. Książki te są chętnie kupowane zarówno przez ludzi
zawodowo związanych z informatyką, jak i osoby, dla których technologie informatyczne i cyfrowe są nieodzownym elementem pracy, nauki czy rozrywki. W sektorze książki informatycznej Helion jest od wielu lat niepodważalnym liderem. Ponad 80% książek komputerowych sprzedawanych rocznie w Polsce to publikacje GW Helion SA.
Onepress (książki dla biznesu) — w ciągu 3 lat od wprowadzenia marki na rynek Onepress stał się liderem w sektorze poradników dla biznesu i książki ekonomicznej. 400 wydanych tytułów, kierowanych do menedżerów i właścicieli firm, często trafia na listy bestsellerów polskich księgarń i sieci handlowych. To w ramach Onepressu wydano książki takich autorów jak Kevin Hogan, Philip Kotler czy Joe Vitale. W ramach tej marki Helion publikuje w Polsce najlepsze książki wydawnictwa Harvard Business School Press.
Bezdroża (przewodniki turystyczne) ― marka obecna na rynku od 7 lat; są to tworzone z pasją przewodniki turystyczne po najciekawszych zakątkach Polski i świata oraz poradniki dla podróżników. Przewodniki Bezdroży były wielokrotnie nagradzane, m.in. trzykrotnie otrzymały Złoty Laur Konsumenta, potwierdzając tym samym swoją wartość merytoryczną i satysfakcję turystów z publikacji. Wydawnictwo jest także jedynym polskim wydawcą najsłynniejszych na świecie przewodników turystycznych Michelin.
Michelin (przewodniki turystyczne i mapy) — polskie wydanie najsłynniejszych na świecie przewodników turystycznych i map, których roczna sprzedaż w ponad 90 krajach sięga aż 20 milionów egzemplarzy! To, co najbardziej wyróżnia przewodniki Michelin od innych publikacji turystycznych, to rzetelny i już niemal legendarny system gwiazdek nadawanych przez inspektorów firmy Michelin atrakcjom turystycznym, hotelom i restauracjom. Pozwala to sprawnie i efektywnie podróżować milionom turystów na świecie. Interesującą stroną tych publikacji są także doskonałe mapy, plany miast, ciekawostki, zdjęcia i grafiki.
Sensus (poradniki psychologiczne) — to książki poruszające kwestie sfery emocjonalnej, rozwoju osobowości, samoświadomości i poznania tajników psychiki. W ramach tej marki światło dzienne ujrzało także sporo książek z zakresu psychologii pracy i rozwoju miękkich kompetencji.
Septem (literatura poradnikowa) — marka kierowana na rynek massmarketowy. To literatura poradnikowa dla wszystkich — począwszy od pasjonatów odczuwających nieustanny głód wiedzy po wszystkich poszukujących w książce dobrej rady i interesującej rozrywki. Septem podejmuje szeroką tematykę związaną ze zdrowiem, dobrym samopoczuciem, rozwojem osobistym i ciekawym spędzaniem wolnego czasu. W 2007 roku do dwóch cieszących się już popularnością i zaufaniem czytelników serii „Poradniki bez kantów” i „Lekarz Rodzinny” dołączyła popularna na całym świecie, lekka, a przy tym pouczająca seria „Dla Bystrzaków”!
„Dla bystrzaków” — polska edycja najpopularniejszej i najbardziej rozpoznawalnej na świecie serii poradników „For Dummies”. Seria „Dla bystrzaków” to niezbędnik każdego poszukiwacza wiedzy. Książki pisane lekkim stylem pełne są humoru, a jednocześnie zawierają czytelne informacje przygotowane przez specjalistów w swoich dziedzinach.
Editio (książka literacka) — inteligentna publicystyka oraz beletrystyka z najwyższej półki, gwarantująca świetną i inteligentną rozrywkę. Editio to starannie wyselekcjonowana literatura dla ludzi oczekujących od książki czegoś więcej niż tylko zabicia czasu. W ramach Editio ukazały się m.in. dwa zbiory wywiadów przeprowadzonych przez Grzegorza Miecugowa oraz zbiór rozmów przeprowadzonych przez Osvaldo Ferrariego z Jorge Luisem Borgesem.
1. Windows Vista PL. Kurs
2. Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik. Wydanie II
3. Excel 2007 PL. Ilustrowany przewodnik
4. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 195 ujęć Scotta Kelby’ego
5. Tworzenie stron WWW. Ilustrowany przewodnik
6. Windows Vista PL. Ilustrowany przewodnik
7. Montaż komputera PC. Ilustrowany przewodnik
8. Tworzenie stron WWW. Kurs. Wydanie II
9. Windows Vista PL. Ćwiczenia praktyczne
10. Internet. Ilustrowany przewodnik
Onepress
1. Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu
2. Sztuka wojny
3. SZTUKA PERSWAZJI czyli język wpływu i manipulacji
4. Zakazana retoryka. Podręcznik manipulacji
5. Czas na e-biznes
6. Inwestycje giełdowe. Jak grać i wygrywać
7. Grzeczne dziewczynki nie awansują. 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę
8. Czas na zmianę. Podręcznik hipnotycznego wywierania wpływu
9. Grzeczne dziewczynki nie kręcą interesem. Szczere rady, otwarte rozmowy i prawdziwe historie dla zaradnych bizneswoman
10. Legalny doping emocjonalny
Sensus
1. Erystyka. Sztuka prowadzenia sporów
2. Sztuka bycia atrakcyjnym. Sekrety osobistego magnetyzmu
3. Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie
4. Diablica w łóżku. Grzeczne dziewczynki marzą o raju, niegrzeczne mają raj na ziemi
5. Zagubiony podręcznik życia. Znajdź swoje miejsce na Ziemi
1. Ciąża zdrowa i bezpieczna. Wydanie II
2. Formuła 1. Dla Bystrzaków
3. Psychologia. Dla Bystrzaków
4. Księga win. Wydanie II
5. Pilates. Dla Bystrzaków
Editio
1. Maxxxymy Skowrona. Wydanie Pierwsze Poprawione
2. W dialogu I
3. Życie w fast foodzie. Co czeka McCzłowieka
4. Popol Vuh. Księga Majów o początkach życia oraz chwale bogów i władców
5. Junior sam w domu albo Oskar de la Mancha, Rycerz Nieasertywnego Oblicza i Ludzie, których lubię najmniej
Helion Edukacja
1. Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej
2. Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część 1
3. Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum Część 2
4. Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Część I
5. Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.