Langenscheidt Polska w 2006 roku

Langenscheidt Polska w 2006 roku
Historia firmy
Rodzinna firma
Grupa wydawnicza Langenscheidt to rodzinna firma, założona w 1856 roku w Berlinie. Przez ponad sto pięćdziesiąt lat działalności wydawnictwo przejęło bądź zakupiło większościowe udziały kilkudziesięciu mniejszych firm na całym świecie, w tym między innymi amerykańskich wydawnictw kartograficznych American Map czy Arrow Map i APA Publications Hongkong. W ostatnich latach grupa Langenscheidt zajęła znaczącą pozycję także na rynku mediów elektronicznych.

W 2006 rok niemiecki Langenscheidt świętował 150-lecie swojego istnienia. Cały rok upłynął pod hasłem „150 lat doświadczenia w nauce języków obcych. Tradycja i nowoczesność”. Na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie odbyła konferencja poświęcona 150-leciu firmy, w której wziął udział prezes firmy – Andreas Langenscheidt.
 
Równocześnie Langenscheidt Polska obchodziło 5-lecie istnienia firmy.

Langenscheidt Polska

Założona w 2000 roku spółka Langenscheidt Polska jest jedną z filii niemieckiej grupy Langenscheidt. Wizytówką Langenscheidt Polska są rozpoznawalne na rynku, wydawane w charakterystycznej szacie graficznej słowniki, ale firma kładzie duży nacisk także na publikacje o profilu edukacyjnym, przygotowywane z uwzględnieniem specyficznych problemów, jakie stawia przed Polakiem nauka języka obcego. W ofercie Langenscheidt Polska znajdują się książki pomocnicze do nauki sześciu języków obcych, samouczki, podręczniki szkolne do nauki niemieckiego – w tym publikacje, przygotowane specjalnie z myślą o nowej maturze oraz przewodniki, rozmówki i słowniki marki Berlitz, wydawane na licencji, którą Langenscheidt zakupił w 2003 roku.

Największe wydarzenia w wydawnictwie Langenscheidt w 2006 roku

Partner – praktyczny słownik do nauki języka niemieckiego
Największe wydarzenia w wydawnictwie Langenscheidt w 2006 roku to przede wszystkim opublikowanie nowatorskiego słownika polsko – niemieckiego i niemiecko – polskiego Partner, przeznaczonego, ze względu na wyjątkowo praktyczną i przejrzystą formę dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Partner uwzględnia szczególne potrzeby Polaka, uczącego się niemieckiego bądź komunikującego się w tym języku.

Nowe wydanie popularnej „Kieszonki”

Jedną z ważniejszych nowości był w ubiegłym roku także Wielki Słownik polsko-angielski, angielsko-polski (w oprawie twardej i miękkiej) oraz Pocket. Słownik kieszonkowy polsko-angielski, angielsko-polski. Obie wersje słowników, zawierające120 tysięcy haseł i zwrotów stały się już wizytówkami Langenscheidta, takimi jak renomowany Wielki Słownik niemiecko-polski, polsko-niemiecki oraz Słownik kieszonkowy polsko-niemiecki, niemiecko-polski.

 
 
 
SUPERpodręczniki w SUPERcenach
W ramach popularnej serii maturalnej w roku 2006 ukazały się kolejne tytuły – tym razem także dla maturzystów zdających język angielski – Trening maturalny oraz Ćwiczenia maturalne, a w dziedzinie podręczników następne tomy cieszącego się dużym powodzeniem kursu geni@l kompakt (2a i 2b), wydanego w ramach akcji SUPERpodręczniki w SUPERcenach (każdy tom w skład, którego wchodzą ćwiczenia i płyta CD, w cenie 19,90 zł). Rok 2006 to także dalszy ciąg kursu dla dzieci Regenwurm, wyróżniającego się wysokim poziomem merytorycznym i edytorskim.
 
3. 3,5% wzrost sprzedaży w 2006 roku
 
W 2006 roku wydawnictwo Langenscheidt Polska zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 9,88 mln zł, co daje 3,5% wzrost w stosunku do roku 2005. Przychody ogółem wyniosły 10,04 mln zł. Kapitał własny firmy to 0,5 mln zł.
 
 
 
W roku ubiegłym Langenscheidt Polska wydał 64 tytuły, w tym 49 nowości. Łącznie wydrukowano 945 tys. egz. książek, z czego sprzedano 808 tys. egz. Średnia cena książki ukształtowała się na poziomie 12,27 zł.
 
Struktura sprzedaży:
  • słowniki 37%,
  • podręczniki i kursy 56%
  • przewodniki 7% 

Na koniec 2006 roku firma zatrudniała 14 etatowych pracowników.

 
Langenscheidt na rynku wydawniczym

Grupa Wydawnicza Langenscheidt dzięki wieloletniemu doświadczeniu wyrobiła sobie niekwestionowaną wysoką pozycję na rynkach księgarskich całego świata. Swój dynamiczny rozwój i sukcesy wydawnicze firma zawdzięcza stałej dbałości o poziom merytoryczny publikacji, ale także o ich przystępność, przejrzystość i użyteczność oraz praktyczne, przyjazne dla czytelnika opracowanie.
 
Dzięki śmiałemu wykorzystywaniu najnowszych osiągnięć techniki i solidnym fundamentom tradycji rodzinnej czterech pokoleń wydawców, Langenscheidt od 150 lat utrzymuje się na rynku, oferując kolejnym czytelnikom doskonałą jakość i najwyższy standard słowników, podręczników i publikacji do nauki języków obcych.

Langenscheidt Polska jest wydawcą słowników, książek pomocniczych w sześciu językach i podręczników do nauki języka niemieckiego. Oprócz oferty Langenscheidt, wydawnictwo od września 2003 roku jest wyłącznym wydawcą przewodników, słowników i rozmówek marki Berlitz, a od marca 2004 również wyłącznym dystrybutorem tych książek.
Więcej informacji na: www.langenscheidt.pl , www.BerlitzWydawnictwo.pl
 

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.