Wydawnictwo LektorKlett – podsumowanie roku 2006

Wydawnictwo LektorKlett – podsumowanie roku 2006
Wydawnictwo LektorKlett sp. z o.o. rozpoczęło działalność w roku 1991 w Poznaniu jako Wydawnictwo Lektor. Od początku specjalizowało się w publikacji, imporcie i dystrybucji materiałów do nauczania języków obcych.

W roku 1998, w związku z objęciem części udziałów w spółce przez Wydawnictwo Ernst Klett ze Stuttgartu, firma zmienia nazwę na Wydawnictwo LektorKlett.
Program wydawniczy LektorKlett-a obejmuje obecnie:

  • Serię PONS – słowniki dwujęzyczne, gramatyki, kursy z kasetami, rozmówki i inne materiały do samodzielnej nauki języków obcych. Seria liczy ponad sto pozycji i jest stale poszerzana o nowe tytuły.
  • Serię podręczników szkolnych i materiałów uzupełniających do nauki języka niemieckiego – dla szkół podstawowych (Wir, Das Deutschmobil) gimnazjów (Deutsch Aktuell) oraz szkół ponadgimnazjalnych (Passwort Deutsch, Stufen International, Deutsch mit Grips).
  • Podręczniki gimnazjalne do biologii i ekologii (Natura), fizyki (Impuls) oraz podręcznik do przyrody dla szkół podstawowych (Nawigator).

Ponadto, jako wyłączny importer i dystrybutor w Polsce publikacji Wydawnictwa Klett Edition Deutsch oraz, od roku 2003, Cambridge University Press ELT, Wydawnictwo LektorKlett oferuje szeroki wybór najwyższej jakości importowanych materiałów do nauki języka niemieckiego i angielskiego – podręczników, słowników, gramatyk, kaset audio i video, dysków CD ROM.

Wydawnictwo Ernst Klett z siedzibą w Stuttgarcie jest największym niemieckim wydawnictwem edukacyjnym i jednym z największych tego typu wydawnictw w Europie. Działa od ponad 150 lat. W ofercie posiada aktualnie 13 000 tytułów podręczników szkolnych i materiałów uzupełniających, słowników (seria PONS), atlasów i wydawnictw multimedialnych. Posiada udziały w wydawnictwach edukacyjnych m.in. w Hiszpanii, na Węgrzech, w Czechach, Szwajcarii, Austrii i Republice Płd. Afryki.

 
 
 
Najważniejszymi wydarzeniami w LektorKlett w 2006 roku były:
 
I. Do księgarń trafiły dwa nowe tytuły z grupy szkolnych podręczników do języka niemieckiego. Tym samym zakończył się proces wydawniczy pierwszych tomów tych podręczników.
  • Team Deutsch
W gimnazjalnym sektorze rynku podręczników do języka niemieckiego Wydawnictwo LektorKlett wzmocniło swoją dotychczasową ofertę o I tom nowego kursu. Team Deutsch powstaje we współpracy redakcji języka niemieckiego Wydawnictwa LektorKlett i Wydawnictwa Ernst Klett Sprachen ze Stuttgartu.
  • Direkt
W licealnym sektorze rynku podręczników do języka niemieckiego, Wydawnictwo LektorKlett wprowadziło na rynek tomy  IA i IB nowego kursu Direkt.
Direkt odniósł duży sukces w Polsce, sprzedano dwukrotnie więcej egzemplarzy niż planowano. Direkt odniósł również sukces międzynarodowy. Sprzedano licencje na dwa wydania zagraniczne: czeskie i chorwackie.
 
II. Rok 2006 przyniósł liczne nowe tytuły w serii PONS, a cała seria – zarówno materiały do nauki własnej, jak i słowniki – ukazała się w nowej szacie graficznej.
  • Licząca dotąd 15 tytułów oferta słowników do języków obcych powiększyła się do 24 pozycji, a wiele z nich wyposażonych zostało w użyteczne dodatki – głównie płyty CD-ROM.
  • Lista materiałów do nauki własnej nie tylko zmieniła szatę graficzną, ale także wzbogaciła się o nowe tytuły, przy czym rozwój ten odbywał się na dwóch płaszczyznach: tytuły do kolejnych języków (kursy japońskiego i greckiego) oraz nowe tytuły do najbardziej popularnych języków (np. Słowniki tematyczne do angielskiego i niemieckiego).

III. Ważnym wydarzeniem w historii wydawnictwa była szeroko zakrojona akcja charytatywno-promocyjna „Dajemy słowo” przeprowadzona we współpracy ze Związkiem Polaków na Ukrainie. Do akcji przyłączyli się między innymi: śp. Krystyna Feldman, Anna Popek, Grażyna Wolszczak i Dominika Ostałowska. Zebrane podczas akcji używane słowniki, oraz kilkaset nowych ufundowanych przez PONSa przesłaliśmy do kilku ośrodków polonijnych. 

 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były:
  • „Direkt” kurs języka niemieckiego dla liceów
  • „Wir” kurs języka niemieckiego dla szkół podstawowych
  • „Ekspresowe kursy” języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego
  • „Słowniki szkolne” do języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego
  • tytuły z grupy repetytoriów  
W 2006 roku Wydawnictwo LektorKlett zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 18,5 mln zł, co daje 3,4% wzrost w stosunku do roku 2005.
 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 188 tytułów, w tym 53 nowości. Łącznie wydrukowano 1 689 466 egz. książek, z czego sprzedano 862 115 egz. Średnia cena książki wyniosła 21,42 zł.
 
Struktura sprzedaży:
  • słowniki dwujęzyczne i tytuły do samodzielnej nauki języków obcych: 32%
  • podręczniki szkolne: 37%
  • książki uzupełniające i słowniki jednojęzyczne: 31%

Na koniec 2006 roku firma zatrudniała 50 pracowników.

Najważniejsze zapowiedzi wydawnicze LektorKlett w 2007 roku:

  • „Team Deutsch” kurs języka niemieckiego dla gimnazjów – kolejne tomy
  • „Direkt” kurs języka niemieckiego dla liceów – kolejne tomy
  • „Wielki słownik niemiecko-polski i polsko-niemiecki” – część niemiecko-polska

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.