Media Rodzina – podsumowanie roku 2006

Media Rodzina – podsumowanie roku 2006
Media Rodzina, która w roku 2007 obchodzi 15-lecie wydawnictwa, jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Zostało założone w 1992 roku przez Amerykanina Roberta Gamble’a. Pierwszą publikacją była bestsellerowa już dziś książka Adele Faber i Elaine Mazlish pt. “Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. Aktualna oferta Media Rodziny zawiera około 150 tytułów, a oprócz psychologii (np. “Inteligencja emocjonalna”) w kręgu jej zainteresowań szczególne miejsce znalazły książki dla dzieci i młodzieży (seria “Harry Potter”, cykl “Opowieści z Narnii”, powieści Jacqueline Wilson, opowiadania o Panu Kuleczce, wiersze dla dzieci polskich poetów), a także literatura związana z Wielkopolską oraz seria małych poradników życia. Coraz ważniejsze miejsce w ofercie znajdują książki do słuchania, czyli audiobooki – atrakcyjne dzięki głosom znakomitych aktorów, jak Piotr Fronczewski, Jerzy Stuhr czy Zbigniew Zapasiewicz. W ostatnim czasie ważnym wydarzeniem okazało się wydanie 3-tomowej edycji wszystkich 164 baśni i opowieści H. Ch. Andersena nagrodzonej tytułem “Książka Roku 2006”.
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były „Opowieści z Narnii”, „Baśnie” Andersena, “Pan Kuleczka. Światło”, „Opowieść wigilijna” Dickensa oraz „Harry Potter”. W roku ubiegłym miała miejsce premiera 6 tomu “Harryego Pottera”, co po raz kolejny przełożyło się na znakomite wyniki sprzedaży.
 
W 2006 roku Media Rodzina osiągnęła przychód ze sprzedaży książek wynoszący 20,60 mln zł, co daje rekordowy 240% wzrost w stosunku do 2005 roku.
 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 85 tytułów, w tym 43 nowości. Łącznie sprzedano ok. 1 mln egzemplarzy książek. 
 
Najważniejsze akcje promocyjne, które towarzyszyły sprzedaży poszczególnych tytułów:
– „Opowieści z Narnii” – współpraca z dystrybutorem filmu;
– „Harry Potter i Książę Półkrwi” – kolejne działania promocyjne na terenie całej Polski mające charakter masowego święta książki, akcja „północ”, działania z księgarniami i bibliotekami;
– „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały…” – akcja ze standami nastolatka w miejscach sprzedaży;
– „Baśnie i opowieści” – 3-tomowe wydanie 164 utworów H.Ch. Andersena – spotkanie w Muzeum Etnograficznym, booklet, spotkania z tłumaczką, Bogusławą Sochańską, która jako pierwsza przełożyła wszystkie baśnie i opowieści”, działania w księgarniach;
– „Opowieść wigilijna” Dickensa – książka i audiobook – citylighty w najwiekszych miastach Polski, patronaty mediów;
– „Pan Kuleczka. Światło” – stand Pana Kuleczki w miejscach sprzedaży, wzmocnienie promocji dzięki publikacji kalendarza; współpraca patronacka z mediami (prasa, internet, radio);
 
Oficyna zatrudnia 15 osób i nie przewiduje zmian w zatrudnieniu w najbliższym czasie. 
 
W 2007 roku Media Rodzina planuje wydać około 50 nowości
Kategorie: Rynek Polski

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.