Wydawnictwo Naukowe PWN jest największym w Polsce wydawcą publikacji popularyzujących dorobek nauki polskiej i światowej. Wiodącymi publikacjami są encyklopedie uniwersalne i słowniki języka polskiego. Wydawnictwo publikuje też książki naukowe i podręczniki akademickie ze wszystkich niemal dziedzin wiedzy. Wydawnictwo działa na rynku książki od ponad 55 lat. W 1997 uzyskało status spółki akcyjnej. Główne spółki zależne wchodzące w skład Grupy Wydawniczej PWN to: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. (pełni funkcję spółki holdingowej), Wydawnictwo Szkolne PWN, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, pwn.pl, Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw AZYMUT, Wydawnictwo Mikom, Poleng oraz Yurincom Inter (Ukraina). W 2006 i 2007 roku Grupa PWN kupiła udziały w dwóch spółkach: Carta Blanca i SuperMemo World sp. z o.o. W skład struktury właścicielskiej PWN wchodzą następujący akcjonariusze: Luxembourg Cambridge Holding Group (88,6%), Akcjonariusze Mniejszościowi (11,4%).
PZWL
Wydawnictwo Lekarskie PZWL jest obecne na rynku wydawniczym od 62 lat. Jest najstarszym i największym książkowym wydawnictwem medycznym w Polsce. Od roku 1998 należy do grupy PWN.
W wydawnictwie pracują 62 osoby w działach: redakcji, produkcji, administracyjno-finansowym oraz handlu i marketingu. Wydawnictwo posiada dwie własne księgarnie firmowe oraz księgarnię internetową.
WSZ PWN
Wydawnictwo Szkolne PWN powstało w lutym 1997 roku na bazie Redakcji Języków Obcych Wydawnictwa Naukowego PWN. Wydawnictwo Szkolne jest w 100% własnością Wydawnictwa Naukowego. Ze znaczniejszych wydarzeń w roku 2006 można wymienić zakup od wydawnictwa Demart oferty edukacyjnej (podręczniki do historii, seria atlasów geograficznych i historycznych) oraz objęcie udziałów większościowych w wydawnictwie kartograficznym Carta Blanca.
PWN.pl
Spółka pwn.pl została założona w 1997 r. jako wspólne przedsięwzięcie Wydawnictwa Naukowego PWN oraz spółki Vulcan. Od 2003 roku pwn.pl jest partnerem firmy POLENG Sp. z o.o. i wyłącznym dystrybutorem programu automatycznego tłumaczenia TRANSLATICA. PWN.pl posiada w swojej ofercie programy dla klientów indywidualnych a także rozwiązania dedykowane dla firm i instytucji.
1. Wielki encyklopedyczny atlas świata
2. Encyklopedia Świat i Polska 2007
3. Słownik ortograficzny PWN
4. Słownik poprawnej polszczyzny PWN
5. Mała encyklopedia PWN. A-Z
6. Encyklopedia popularna PWN
7. Gimnazjum. Encyklopedia ucznia
8. 100 tysięcy potrzebnych słów. Słownik
9. Uniwersalna encyklopedia
10. Podręczny słownik ortograficzny
PZWL
1. „Mały atlas anatomiczny” Ryszard Aleksandrowicz
2. „Podręczny słownik medyczny polsko-angielski i angielsko-polski” Przemysław Słomski, Piotr Słomski
3. „Fizjologia człowieka w zarysie” Władysław Z. Traczyk
4. „100 roślin w Twojej kuchni” Maria Szustakowska-Chojnacka
5. „Medycyna wewnętrzna. Repetytorium dla studentów i lekarzy” Gerd Herold i współautorzy
WSZ PWN
Najlepiej w ubiegłym roku sprzedawały się podręczniki do nauki języków obcych. Były to m.in. serie: der, die, das neu (szkoła podstawowa), der, die, das neu. Kurs kontynuacyjny (gimnazjum), DACHfenster (gimnazjum), NEW Bingo (szkoła podstawowa).
PWN.pl
Spośród pełnej oferty multimediów największym powodzeniem cieszy się Wielki słownik angielsko-polski polsko-angielski PWN Oxford, nie mniejszym Encyklopedia Powszechna PWN oraz Translatory języka angielskiego. W grupie produktów do 50 złotych na uwagę zasługują słowniki najważniejszych języków obcych oraz encyklopedie tematyczne.
Najlepszy okres to miesiące wrzesień – listopad, czyli sezon akademicki połączony z gwiazdką. Obroty osiągnięte w tych miesiącach stanowią ok. 35% rocznych przychodów.
PZWL
Sprzedaż książek w Wydawnictwie Lekarskim PZWL jest największa we wrześniu i październiku. Łączny obrót w tych miesiącach to ponad 30% obrotu rocznego.
WSZ PWN
Sprzedaż książek WSZ PWN jest mocno związana z początkiem roku szkolnego, a więc koniec sierpnia, wrzesień, początek października. Ten sezon daje nam ok. 70% przychodów
PWN.pl
Dynamika sprzedaży programów multimedialnych nie jest równomierna. Początek roku to czas „porządkowania” magazynów naszych klientów, wiąże się to z przyjmowaniem przez nas zwiększonych zwrotów, luty-maj następuje wzrost sprzedaży. Okres wakacyjny (czerwiec-lipiec) przynosi spadek sprzedaży aby w okresie od sierpnia do grudnia wzrastać.
W ramach sprzedaży bezpośredniej rozwijany jest segment sprzedaży B2B.
PZWL
Wydawnictwo Lekarskie PZWL prowadzi sprzedaż poprzez sześciu przedstawicieli handlowych oraz dwie księgarnie firmowe Wydawnictwa w Warszawie i w Bydgoszczy.
W zakresie dystrybucji swoich produktów Wydawnictwo od kilku lat blisko współpracuje również z Ogólnopolskim Systemem Dystrybucji Wydawnictw Azymut, spółką Grupy PWN.
Wydawnictwo Lekarskie PZWL prezentuje aktualną ofertę wydawniczą oraz ofertę Medycznych Pomocy Dydaktycznych na swoich stronach internetowych oraz prowadzi sprzedaż poprzez księgarnię internetową. Współpracujące z Wydawnictwem księgarnie oraz hurtownie są obsługiwane przez przedstawicieli handlowych i OSDW Azymut.
Oferta Medycznych Pomocy Dydaktycznych (plakaty, atlasy, miniatlasy, pomoce obrotowe, prezentery
i kalendarze) jest przede wszystkim skierowana do firm farmaceutycznych.
WSZ PWN
Dystrybucja to głównie sprzedaż hurtowa i księgarska, sprzedaż bezpośrednia to w 2006 roku ok.15%.
PWN.pl
System dystrybucji opiera się na następujących kanałach:
-sieci specjalistyczne
-sieci handlowe
-sprzedaż internetowa
-hurtownie książek oraz oprogramowania
-kanały specjalne
Sprzedaż książek PWN często jest wspierana działaniami promocyjnymi. Największą kampanią minionego roku była kierowana do młodzieży akademickiej akcja “Postaw na oryginał. Ksero to zero!”. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem nielegalnego kopiowania podręczników. W mediaplanie znaczącą rolę odegrał kanał promocji w Internecie. W portalach ogólnopolskich i studenckich emitowano bannery i zabawne animacje, studenci otrzymywali mailingi z informacją o preferencyjnych warunkach zakupu podręczników PWN w księgarniach firmowych wydawnictwa, pod domeną kserotozero.pl funkcjonowała specjalna strona, na której zebrano materiały graficzne towarzyszące akcji. Kampanii towarzyszyły także reklamy prasowe, akcja plakatowa, promocja Akademickich Kart Stałego Klienta PWN.
PZWL
Gorączka akademicka
Promocja jest przeznaczona dla wszystkich studentów akademii medycznych, AWF i innych szkół medycznych. W czasie trwania „Gorączki akademickiej” wszystkie książki Wydawnictwa Lekarskiego PZWL sprzedawane są rabatem w księgarni internetowej oraz w księgarniach firmowych.
Jesienna promocja akademicka
Promocja jest przeznaczona dla wszystkich studentów akademii medycznych, AWF i innych szkół medycznych.
W czasie trwania „Jesiennej promocji” akademickiej wszystkie książki Wydawnictwa Lekarskiego PZWL są sprzedawane ze specjalnym rabatem we wszystkich księgarniach promocyjnych, księgarniach firmowych Wydawnictwa oraz na stronie internetowej i w księgarni wysyłkowej.
„100 roślin w Twojej kuchni”
Reklama książki na terenie całej Polski na nośnikach Publiprox, reklamy i recenzje w prasie tematycznej oraz konkursy z nagrodami w postaci książki „100 roślin w Twojej kuchni”
PWN.pl
Dziesiąte jubileuszowe wydanie Multimedialnej encyklopedii PWN wiązało się ze szczególną promocją tego wydarzenia w sieciach specjalistycznych Empik i Media Markt.
Promocja w Empiku połączona była z promocją pozycji książkowych WN PWN.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.