Wydawnictwo SONIA DRAGA datuje swoją działalność od chwili wydania pierwszej książki na rynku polskim, tj. od października 2000 roku. Była to pozycja specjalistyczna, adresowana do wąskiej grupy zainteresowanych – „Stereo w twoim samochodzie” Marka Rumreicha. Następna książka, tym razem beletrystyczna, ukazała się dopiero w grudniu 2001r. – „Kochając Większą Kobietę” Jennifer Weiner. To był dla nas okres trudnych zmagań z wchodzeniem na rynek książkowy: nawiązywanie niełatwych współpracy z hurtowniami, poszukiwanie ciekawych tytułów do wydania, walka z zatorami płatniczymi. Mimo tych problemów udało nam się wydać parę ciekawych książek: Brada Meltzera, Stephena Cartera, aż pozyskaliśmy Dana Browna (w październiku 2002 roku, na kilka miesięcy przed amerykańską premierą „Kodu Leonarda da Vinci”).W maju 2003 r. otrzymaliśmy propozycję współpracy ze strony Wydawnictwa Albatros przy wydawaniu książek Dana Browna i na to przystaliśmy. Wiele zawdzięczamy Danowi Brownowi, ale i Wydawnictwie Albatros, bowiem wspólne wydawanie książek tego autora wzmocniło znacznie naszą pozycję na rynku, dając nam zarówno większą stabilizację finansową, jak i możliwość dotarcia do wielu ciekawych pozycji wydawniczych. Wydajemy obecnie 2 – 3 książki na miesiąc, głównie beletrystykę pisarzy anglojęzycznych, ale nie tylko. Wśród wydawanych przez nas pisarzy znajdą się autorzy hiszpańscy, francuscy i polscy. Obok pozycji beletrystycznych publikujemy też poradniki-podręczniki. Naszą ambicją jest wydawać książki ciekawe, godne zainteresowania, poruszające ważkie dla świata problemy, ale też i takie, które potrafią dostarczyć dobrej rozrywki.
Właścicielem wydawnictwa jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe SONIA DRAGA Spółka z o.o., którego głównym udziałowcem i prezesem jest Sonia Draga.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku 2005 były:
- Dan Brown „Kod Leonarda da Vinci”, „Kod Leonarda da Vinci” wersja ilustrowana
- Dan Brown „Anioły i demony”, „Anioły i demony” wersja ilustrowana
- Dan Brown „Zwodniczy punkt”
- Dan Brown „Cyfrowa Twierdza”
- Raymond Khoury – „Ostatni templariusz”
- John Twelve Hawks – „Traveler”
- Javier Sierra – „Bramy templariuszy”
- Natsuo Kirino – „Ostateczne wyjście”
W 2005 roku Wydawnictwo Sonia Draga osiągnęło przychody ze sprzedaży książek wynoszące 7,3 mln zł., co daje aż 60,5% wzrost w stosunku do roku 2004. Łącznie sprzedano prawie 0,5 mln egzemplarzy książek.
W roku ubiegłym oficyna wydała 24 nowości, 3 wznowienia i 1 wydanie audio.
Na stronie internetowej www.soniadraga.pl można zamawiać książki wydawnictwa, ale nie na zasadzie sklepu internetowego. Bezpośrednio ksiażki dostepne są w sklepie internetowym Merlin.com.pl. Dystrybucją książek oficyny zajmuje się Firma Księgarska Jacek Olesiejuk.
Większość wydawanych książek wspierana jest różnymi działaniami promocyjnymi m.in. plakaty, reklama prasowa, radiowa w ramach umów patronackich, billboardy, czasem spotkania z dziennikarzami itp.
Od dwóch lat Wydawnictwo Sonia Draga uczestniczy regularnie jako wystawca na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie i na Targach Książki w Krakowie, jako gość – na targach we Frankfurcie, Nowym Jorku (2005) i Londynie.
W 2006 roku zostanie wydanych około 35-38 książek, w tym tylko kilka wznowień.
P.H.U. SONIA DRAGA Sp. z o.o. zatrudnia na stałym etacie 12 osób, w tym 2 osoby dedykowane są działalności wydawniczej, kolejne 4 zajmują się obiema branżami. Kilkanaście osób stale współpracuje z wydawnictwem na umowach o dzieło. W 2006 roku przewidywane jest zwiększenie ilości etatów.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.