Helion S.A. w 2002r. – 32% wzrost obrotów i 104% realizacji planu sprzedaży
W 2002r. wydawnictwo Helion zrealizowało 14 mln zł obrotu przy sprzedaży 550 tys. egz. książek.
Grzegorz Schwarz, dyrektor ds. marketingu mówi o wynikach wypracowanych przez
wydawnictwo Helion oraz planach na 2003r.:
Wyniki wypracowane przez Wydawnictwo Helion w 2002 roku potwierdzają słuszność
obranej strategii rynkowej wydawnictwa. Zmiany w dziale sprzedaży oraz redakcji
pozwoliły na 32-procentowy wzrost sprzedaży i ponadplanowe zwiększenie obrotów
o blisko 4%. Rok 2002 Helion S.A. zamknął wartością obrotów równą 14 mln zł. To
przede wszystkim zasługa sieci reprezentantów handlowych, starannie zaplanowanej
oferty wydawniczej, wysokich nakładów na marketing, aktywnej promocji sprzedaży
oraz ścisłej współpracy z pośrednikami handlowymi.
Przychody w mln zł
14 mln zł obrotu wydawnictwo Helion osiągnęło dzięki sprzedaży 550 tys. egz.
książek. To o 20% więcej niż w roku 2001. W ubiegłym roku wydawnictwo wprowadziło
na rynek 242 nowości wydawnicze, stale posiadając w ofercie ponad 500 tytułów.
Sprawny zespół redakcyjny umożliwia wydawnictwu zachowanie aktualności tematyki
wydawanych książek, co w przypadku literatury informatycznej jest szczególnie
istotne. Ogromną konkurencją dla wydawców z tego segmentu jest Internet, zawsze
najszybsze źródło informacji o komputerach i programach.
Liczba sprzedanych egzemplarzy w tys.
Liczba wydanych nowości:
Księgarnia internetowa helion.pl rok 2002 zamknęła zwiększeniem obrotów o blisko 45%. Za pośrednictwem tego kanału
dystrybucji wydawnictwu udało się sprzedać książki na łączną sumę 2,9 mln zł,
realizując 40 000 zamówień. W porównaniu z rokiem 2001 udział księgarni internetowej
w całkowitym obrocie wydawnictwa zwiększył się o niespełna 2%, do poziomu 20,7%.
Sprzedaż w księgarni internetowej helion.pl w mln zł
W bieżącym roku Helion nie zmieni swojej strategii cenowej, która zakłada utrzymywanie
cen detalicznych w kanałach bezpośrednich (w szczególności w księgarni helion.pl).
Ponadto zawarte porozumienia ze wszystkimi księgarniami internetowymi współpracującymi
z wydawnictwem, gwarantują zachowanie sugerowanych cen detalicznych książek w
Internecie, poza księgarnią helion.pl. W tym roku księgarnia internetowa będzie
aktywnie wspierać sprzedaż prowadzoną na rynku tradycyjnym. Przez cały rok prowadzony
będzie marketing bezpośredni. Poprzez “newslettery” oraz mailingi elektroniczne
informujące o nowościach wydawniczych oraz o organizowanych promocjach, Helion
starć się będzie zachęcać do zakupu swoich książek setki tysięcy użytkowników
komputerów. Ponadto wydawnictwo zadba o silne wsparcie reklamowe sprzedaży, reklamując
książki w najpoczytniejszych czasopismach komputerowych. W tym roku firmy współpracujące
z wydawnictwem również mogą liczyć na stałe wsparcie funkcjonującej od roku siatki
handlowej, wyposażającej partnerów handlowych w szereg materiałów aktywizujących
sprzedaż.
W roku 2003 Helion planuje sprzedaż na poziomie 15,5 mln zł, wprowadzając na
rynek ok. 260 nowych tytułów. Wśród nich znajdzie się planowana na marzec książka
“Sztuka podstępu” Kevina Mitnicka, byłego superhakera, jednego z najlepszych socjotechników, a dziś najbardziej
cenionego specjalisty ds. ochrony informacji. Premierze książki towarzyszyć będzie
wizyta autora w Polsce oraz intensywna akcja medialna i reklamowa, kierowana głównie
do czytelników nie związanych z branżą komputerową.
W roku 2002 wydawnictwo Helion zmieniło formę własności. Od lipca przedsiębiorstwo
działa jako Spółka Akcyjna.
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4